پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

هشدار 367 قانونگذار کنگره به اوباما: توافق اتمی با ایران باید ما را قانع کند

۳۶۷ قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هشدار دادند که قانونگذاران باید قانع شوند که هرگونه توافق احتمالی اتمی با ایران، تمامی مسیرهای ایران برای دستیابی به بمب اتمی را مسدود می کند.

به گزارش صدای آمریکا به نقل از  نشریه هیل، این نامه که پیشنویس آن اوایل ماه مارس آماده شد، روز دوشنبه انتشار یافت. نامه به آقای اوباما هشدار می دهد که رفع دائمی تحریم های کنگره علیه ایران نیازمند مصوبه جدید کنگره است.

آنها در این نامه گفته اند که کنگره باید متقاعد شود که هرگونه مسیر رسیدن به بمب برای ایران طبق توافق اتمی بسته خواهد شد و تنها آن زمان کنگره می تواند رفع دائمی تحریم ها را در نظر بگیرد. امضا کنندگان اصلی این نامه اد رویس، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و الیوت انگل، عضو دموکرات این کمیته هستند.

پیشتر باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در روز جمعه گفت که او در تاریخ ۱۴ آوریل طرحی که اجازه می دهد پیش از اجرای هر گونه توافق با ایران، کنگره آن را برای ۶۰ روز بررسی کند، به رای می گذارد.

دولت باراک اوباما مخالفت خود را با چنین طرحی اعلام کرده است.

نامه نمایندگان به رئیس جمهوری آمریکا می گوید که آنها همچنان امیدوار هستند برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی، یک راه حل دیپلماتیک وجود داشته باشد.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.