سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

دستگیر کردن تعدادی از شهروندان کُرد به دلیل برگذاری مراسم نوروزی

تعدادی قبل ملاحظه ای از ساکنان شهرهای مهاباد، بانه، سنندج، ربط و نوسود در رابطه با برگذاری مراسمات عید نوروز و سال نو، از طرف نیروهای جمهوری اسلامی بازداشت شده اند.

به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، یک روز بعد از برگذاری مراسمات عید نوروز و سال نو از جانب شهروندان ساکن شهرهای مختلف کُردستان، تعدادی از این شهروندان بعد از ضرب و شتم و بی احترامی توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و به اماکن امنیتی انتقال یافته اند.

این شهروندان که از شهرهای مهاباد، بانه، سنندج، ربط و نوسود دستگیر شدند اما تعدادشان نامعلوم می باشد، چند تن از آنان بعد از یک شب دستگیری در بازداشتگاه های وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، ضمن بازجویی و ضرب و شتم و بی احترامی با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شده اند.

شایان ذکر است، جمهوری اسلامی هرساله و در زمان نزدیک شدن به عید نوروز و سال نو به صورت مداوم شهروندان را مورد تهدید قرار می دهند که اجازه برگذاری مراسمات شادی و پایکوبی را ندارند و پس از برگذاری مراسمات نوروزی و بی توجهی شهروندان به تهدیدات حکومتی، تعداد کثیری از شهروندان و بویژه هنرمندانی که در این مراسمات شعر و آواز و برنامه اجرا می کنند دستگیر و آنها را مورد فشار و بی احترامی قرار می دهند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.