سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

اطلاعیه دو کانون مدافع حقوق بشر در خصوص کشتار روزانه‌ی کولبران

دو کانون ایرانی مدافع حقوق بشر در اطلاعیه‌ای مشترک گفته‌اند که‌ هر هفته چندين کولبر و کاسبکار مرزی جويای نان، کشته و يا زخمی می شوند.

در این اطلاعیه‌ آمده‌ است به خاطر فقر اقتصادی و روی آوردن مردم مناطق مرزی به کار کولبری، کشتار اين قشر محروم هر روز ادامه دارد و نه تنها مورد توجه مسئولين، مدافعين حقوق بشر و سازمان های سياسی قرار نگرفته بلکه به يک امر طبيعی و روزمره بدل گشته و کسی برای جان و زندگی آنها ارزشی قائل نيست و همچنان از وجود يک حامی و پشتيبان دلسوز بی بهره اند.
کانون دفاع از حقوق بشر در ايران  و کميته دفاع از حقوق اقوام و ملل ايرانی می‌گویند به مناسبت « هفته وکيل» درسنندج همايشی به عنوان «کشتار کولبرن کرد» برگزار گرديد که متاسفانه از طرف دادستانی انقلاب و عمومی سنندج برای برگزار کندگان و سخنرانان اعلام جرم شده است.
اعضای کميته دفاع از حقوق اقوام وملل بار ديگر ضمن محکوم نمودن اينگونه اعمال غير انسانی و ضد بشری حکومت جمهوری اسلامی ايران، توجه تمامی جوامع بين المللی و نهادهای حقوق بشری را برای واکنش به اين دستورالعمل جلب نموده و بمنظور توقف کشتار و زخمی شدن کولبران طلب ياری مينمايند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.