چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

افزایش فشار بر زندانیان سیاسی زندان ارومیه

فشار‌ها بر زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومی (دریا) افزایش داشته است و مسئولان به هیچ یک از وعده‌هایی که برای پایان اعتصاب غذا به زندانیان داده اند عمل نکرده‌اند.

به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولان که برای اعتصاب غذای دست جمعی زندانیان سیاسی زندان مرکزی ارومیه وعده رعایت اصل تفکیک جرایم و … را داده بودند به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکردند.

یکی از زندانیان این زندان می گوید: «بتازگی دستگاههای پارازیت انداز در بند سیاسی این زندان نصب کرده‌اند که برای سلامتی زندانیان بسیار مضر است.»

وی همچنین گفته است: «مسئولان به ما قول داده بودند که در صورت پایان اعتصاب غذا اصل تفکیک جرایم که از حقوق قانونی ما است را رعایت کرده و بند ۱۲ این زندان را به زندانیان سیاسی اختصاص می‌دهند. ولی به این قول خود وفا نکرده و زندانیان سیاسی خارج از بند ۱۲ را به بند ما منتقل نکردند. همچنین زندانیان موادمخدری که در بند سیاسی هستند را نیز به بند دیگری منتقل نکردند. مسئولان زندان حتی زندانیان سیاسی جدید الورود را نیز به بند سیاسی نمی‌اورند و در واقع پس از اعتصاب غذا بر فشارهای خود افزوده‌اند.»

گفتنی است، زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان مرکزی ارومیه از روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان ماه تا سه‌شنبه ۲ دی ماه در اعتراض به عدم تفکیک جرایم و فشارهای دفتر وزارت اطلاعات بر زندانیانی که محکومیت قطعی دارند، دست به اعتصاب غذا زده بودند. این اعتصاب غذا با وعده‌های مسئولان به پایان رسید اما هیچ کدام از این وعده‌ها تا کنون جابجا نشده و فشارها نیز افزایش یافته است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.