پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

۴۲ درصد مردم ایران حجاب را امری اختیاری می‌دانند

موسسه IPOS در آمریکا در پرسش از ۶۰۰ زن ومرد شهری و روستایی در کل ایران نظر آنان را درباره اجباری بودن یا اختیاری بودن حجاب پرسیده است. نتایج این نظرسنجی با اطمینان ۹۵ درصد قابل تعمیم به کل جامعه ایران است.

موسسه IPOS در آمریکا به سفارش شبکه تلویزیونی “زنان تی‌وی” نظرسنجی‌ای درباره اجباری یا اختیاری بودن حجاب در ایران انجام داده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که در وب‌سایت زنان تی‌وی منتشر شده، ۴۲ درصد پرسش‌شوندگان معتقدند که حجاب باید اختیاری باشد، حدود ۳۸ درصد معتقد به حجاب اجباری بوده‌اند چرا که دستور دینی است و ۱۵ درصد هم رعایت حجاب را به این دلیل که قانون است ضروری دانسته‌اند. پنج درصد پرسش‌شوندگان به این پرسش‌ها پاسخ نداده و یا گزینه نمی‌دانم را انتخاب کرده‌اند.

در این نظرسنجی ۶۰۰ نفر از میان مردان و زنان تمامی استان‌های ایران و نیز شهرنشین و روستایی انتخاب شده اند. درصد مردان و زنان و تعداد پرسش‌شوندگان شهری و روستایی و نیز درصد پرسش‌شوندگان در استان‌های مختلف بر اساس نسبت‌های اعلام‌شده در آمارگیری سال ۱۳۹۰ تعیین شده‌ است.

این نظرسنجی در حالیست، که مجلس جمهوری اسلامی در تلاش برای تصویب طرحی است، که از کار افراد مجرد و بویژه زنان مجرد در جامعه ایران جلوگیری می کند و سازمان عفو بین الملل این طرح را شدیدا محکوم کرده می گوید: این طرح عملا زنان ایرانی را به ماشین تولید بچه تبدیل می کند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.