چوار شه‌ممه‌ 10 نیسان 2024

از آزادی 2 فعال کُرد تا دستگیری 2 شهروند دیگر

2 فعال فرهنگی و دانشجویی کُرد با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شدند و 2 شهروند دیگر کُرد نیز دستگیر شدند.

به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، یک فعال دانشجویی کُرد به نام “ریبوار کامرانی” اهل شهر مریوان و مسئول انجمن “هاوری هورام” در دانشگاه پیام نور سنندج، که 10 آذر ماه امسال توسط نیروهای اطلاعاتی دستگیر شده بود، با تودیعه وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شد.

از طرفی دیگر، یک فعال فرهنگی اهل شهر کرمانشاه به نام “علیرضا مستخم” که روز 18 بهمن توسط مامورین اداره اطلاعات دستگیر شده بود، روز چهارشنبه 20 اسفند ماه با تودیع وثیقه 50 میلیون تومان آزاد شد.

این دو فعال کُرد در ارتباط با تظاهرات مردم کُردستان برای ابراز همدردی و پشتیبانی با مقاومت مردم کوبانی دستگیر شده بودند.

طی خبر دیگری آمده است، یک شهروند اهل روستای “بمزورتی” از توابع شهر اشنویه به نام “محمد قسیم فیوزی” 40 ساله و فرزند ملا رسول، که در اقلیم کُردستان_عراق مشغول کار بوده است، بعد از بازگشت به کُردستان ایران، از طرف نیروهای اطلاعاتی دستگیر و به مکانی نامعلوم انتقال یافته است.

زور سه شنبه 10 اسفند ماه نیز در روستای “نجمه” از توابع شهر پیرانشهر یک شهروند به نام “عثمان کسروی” فرزند مولود به دلیل نامعلوم دستگیر شده و تمامی وسایل شخصی وی نیز از طرف نیروهای اطلاعاتی ضبط شده است.

گفتنیست، از ابتدای سال جاری تا کنون دهها تن از فعالین سیاسی و مدنی کُرد توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی به دلایل گوناگون دستگیر و تاکنون از سرنوشت تعدادی از آنان خبری در دست نیست.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.