پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

تداوم اعتصاب کارگران سد داریان

بیش از ٥٠٠ کارگر سد “داریان” شهر پاوە نسبت بە پرداخت حقوق معوقە ٤ ماهە خود دست بە اعتصاب زدند.

بە گزارش منابع خبری، کارگران شرکت “سانا” سد داریان شهر پاوە از توابع استان کرمانشاە بە علت عدم پرداخت ٤ ماە حقوق از سوی این شرکت مدت ٥ روز است دست بە اعتصاب زدەاند.

این کارگران اعلام کردەاند، با احتساب سنوات و عیدانە مجموعا ٦ ماە است کە حقوق دریافت نکردەاند و تا پرداخت حقوق خود بە اعتصاب ادامە خواهند داد.

شرکت سانا بە بهانی خرید ماشین آلات و وسایل لازم از حقوق کارگران سرباز زدە در حالی کە بیشتر این کارگران کرد، متاهل و از قشر کم درآمد این منطقە هستند کە عدم پرداخت حقوق این کارگران معیشت آنان دچار مشکل کردە است.

قبلا نیز چندین بار کارگران سد داریان نسبت بە عدم پرداخت حقوقشان اعتصاب کردە بودند.

شرکت سانا پروژە ساخت نیروگاە برق سد داریان را بە عهدە گرفتە است و سال گذشتە نیز بە علت اعتصاب کارگران این شرکت ١٢ تن از کارگران اخراج شدە بودند.

در صورت آبگیری سد داریان ٤٤ درصد منابع طبیعی پشت این سد و شماری از روستاهای تاریخی ــ مذهبی و گردشگری مانند “هجیج” از بین خواهند رفت.

جمهوری اسلامی از ابتدای در دست گرفتن پروژەهای عمرانی از سوی سپاە پاسداران رژیم در کردستان، تحت عنوان آبادانی و خدمتگزاری دهها پروژی عظیم را بر عهدە گرفتە است کە بسیاری از این پروژەها محیط زیست کردستان را از بین می برند و فعالان محیط زیست تاکنون چندین بار نسبت بە این پروژەها اعتراض کردەاند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.