شمخانی: ايران مانع سقوط بغداد، دمشق و اربيل شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: ایران مانع سقوط بغداد، دمشق و اربیل به دست داعش بود و می گوید: “اکنون ایران بر دریای مدیترانه و باب المندب حاکمیت می کند”.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، طی مراسم آزمایش ناوشکن دماوند اعلام کرد: “به مردمان عراق تبریک می گویم که علیه نیروهای داعش در شهر تکریت جنگی می کنند”. همچنین گفت: “جمهوری اسلامی ایران توانست مانع سقوط بغداد، دمشق و اربیل به دست نیروهای داعش شود و به همکاریهای خود به مردمان عراق با تمام جناح هایش ادامه خواهیم داد”.

علی شمخانی می افزاید: “با به کار انداختن ناوشکن دماوند در دریای مدیترانه، ایران تثبیت کرد که تحریم های اقتصادی علیه این کشور نمی تواند از پیشرفت های نظامی ایران بکاهد”.

همچنین اعلام کرد: “ایران تا کنون بر دریای مدیترانه و تنگه باب المند حاکمیت می کند”.

سخنان شمخانی در حالی ایراد می شود، که وزیر دفاع عراق خالد عبیدی در مورد کمک های فرآوان ایران به نیروهای شیعه عراقی سخن به میان آورده بود.

روز گذشته خالد عبیدی وزیر دفاع عراق طی کنفرانسی خبری با ژنرال مارتن دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در شهر بغداد اعلام کرد: “ارتش عراق به هر چیزی که احتیاج داشته باشد از ایران کمک می گیرد، همچنین ایالات متحده آمریکا نیز به همینگونه”.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.