سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

2 فعال کارگری کُرد از زندان آزاد شدند

2 فعال کارگری کُرد یک بعد از اتمام دوران محکومیت و دیگری با قرار وثیقه از زندان آزاد شدند.

به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، روز سه شنبه دوازدهم اسفند ماه “افشین ندیمی” فعال کارگری عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری با به پایان رسیدن دوران محکومیت ۱ ساله خود از زندان شهرسنندج آزاد شد.

همچنین “زانیار دباغیان” دیگر فعال کارگری عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری که روز ۱۲ بهمن ماه سال جاری در شهر سنندج بازداشت شده بود بعد از گذراندن ۱ ماه بازداشت با سپردن وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی روز گذشته آزاد شد.

این در حالیست، که طی روزهای اخیر نیز “مهرداد امین‌وزیری” فعال کارگری به 5 سال 91 روز حبس تعزیری محکوم شد.

مهرداد فعال کارگری سنندجی که در تاریخ دوشنبه 8 دی ماه سال 1393، ساعت 8 صبح در محل کار خود توسط ماموران لباس شخصی اطلاعات بازداشت شده بود، که بعد از 10 روز بازداشت در اداره اطلاعات شهر سنندج پنج‌شنبه 18 دی ماه سال جاری، ساعت 14 با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی بصورت موقت آزاد شد.

گفتنیست، بعد از تظاهرات های مردم کُردستان برای پشتیبانی از مقاومت کوبانی، بویژه در شهر سنندج فعالین مدنی و صنفی و در صدر آنها فعالین کارگری این شهر به صورت وسیعی از طرف نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی مورد فشار و بازداشت های خودسرانه و در نهایت نیز ضرب و شتم و احکام غیر اصولی قرار گرفتند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.