سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

زخمی شدن 5 کودک در شهر مهران به دلیل انفجار گلوله خمپاره

براثر انفجار گلوله‌ی خمپاره عمل نکرده در یکی از مناطق مرزی استان ایلام، ٥ دانش‌آموز کُرد به شدت مصدوم شدند.

به گزارش کُردپا، عصر روز گذشته، ٥ دانش‌آموز کُردستانی در منطقه ” قلعه کنجان چم” از توابع شهرستان مهران در نتیجه انفجار گلوله خمپاره عمل نکرده مجروح گردیدند.

هویت این دانش‌آموزان را امیر محمد ٨ ساله و امیر حسین پیکانی ١١ ساله فرزند یدالله، محمد و مهدی باباخانی ٧ و ٨ ساله فرزند علیمردان و هادی ملکیان ١٠ ساله فرزند کرم اعلام شده است.

قلعه کنجان چم در ١٥ کیلومتری شمال شهر مهران و در جاده ایلام- مهران در مسیر راه کربلا قرار دارد.

به گفته یک منبع مطلع، وضعیت عمومی دو تن از این دانش‌آموزان وخیم می‌باشد.

یک کارشناس مین‌زدایی در ایلام می گوید: باتوجه به سوختگی ٨٠ درصد بدن این دو دانش‌آموز، احتمال دارد که گلوله خمپاره منفجر شده از نوع “دودزا” بوده باشد.

این ٥ دانش‌آموز کُرد در نزدیکی قلعه “کنجان چم” مهران دچار این حادثه شده‌اند و جهت مداوا پزشکی هر پنج تن به بیمارستان ایلام انتقال یافته‌اند.

پیشتر نیز در حادثه‌ای مشابه در روستای “نشکاش” از توابع شهرستان مریوان، یک مین کاشته‌شده در پادگان متروکه‌ی سپاه موجب زخمی‌شدن ٧ کودک ٨ تا ١٠ ساله شد

با استناد به آمار غير رسمى، از آغاز سال ٩٢ تاکنون (٢٤ماه گذشته)، ١٠١ شهروند در استان‌های کُردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و ایلام قربانی انفجار مین و مهمات جنگی شده‌اند که آمار ١٧ کودک زیر ١٥ سال در میان مصدومان و معلولین به چشم می‌خورند.

براساس آمار غير رسمى، طی یک‌ماه اخیر، ٥ شهروند در مناطق کُردنشین ایران به دلیل انفجار مین و مهمات جنگی به جامانده از جنگ جان خود را از دست داده‌اند.

25072

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.