چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

صدها تن از شهرهای ایران با بحران کم آبی روبرو هستند

معاون وزیر انرژی جمهوری اسلامی اعلام کرد، بنا به پیشبینی های صورت گرفته، حدود 550 شهر ایران با بحران کم آبی روبرو می باشند و این مسئله نیز به دلیل خشکسالی و نبود برنامه لازم در این راستا هست.

“حمید رضا جانباز” به خبرگزاری حکومتی ایرنا اعلام کرده است، 547 شهر ایران دچار بحران کم آبی می باشند و بویژه 3 شهر “بندرعباس، سنندج و کرمان” از لحاظ آب آشامیدنی در وضعیت وخیمی قرار دارند و 40 درصد آب تهران نیز آلوده می باشد.

جانباز همچنین می افزاید، کمبود 19% میزان بارش باران در اکثر مناطق کشور دلیل بحران کم آبی می باشد و 500 میلیون دلار از صندق توسعه ملی برای به جریان انداختن مجموعه آبرسانی به روستاها تعین شده است، اما بی برنامه گی و کمبود کارشناس باعث اختلال در روند این طرح گردیده است.

به گفته استاندار شهر کرمان، این استان حداقل 11 درصد مراتع و 10 درصد از جنگل های ایران را تشکیل می دهد، اما خطر از بین رفتن مراتع و جنگل ها رو به افزایش رفته و همچنین در این راستا می افزاید: 700 هزار هکتار از مراتع به دلیل کمبود آب و خشکسالی با خطر نابودی روبرو می باشند.

بنا به تحقیقات کارشناسان طبیعت و محیط زیست، طی سالیان اخیر موج وسیع خشکسالی به ایران روی آورده و در سالهای آینده نیز به بحران جددی کم آبی تبدیل می شوند.

این خطر و بحران کم آبی و محیط زیست ایران در شرایطی می باشد، که سال گذشته بودجه ترمیم محیط زیست و طبیعت از بودجه کشوری حظف گردید.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.