بیش از 2 برابر ظرفیت زندانی در زندان ایلام وجود دارد

علی‌رغم گنجایش ۱۵۰۰ نفری زندان مرکزی ایلام، اما هم‌اکنون بیش از ۳۱۴۰ زندانی که در بدترین شرایط ممکن بسر می‌برند، در این زندان محبوس می‌باشند.

به گزارش ماف نیوز، عدم تناسب میان شمار زندانیان زندان ایلام و فضای اختصاصی به آنان و نیز وجود مشکلات متعدد در داخل بندها، شرایط و وضعیت زندانیان را بسیار نامناسب و اسفناک کرده است.

وضعیت زندان عمومی این شهرستان به شیوه ای می باشد که به غیر از این ۳۱۴۰ زندانی داخل زندان، ۲۰۰ تن دیگر نیز در طرحی به نام “راه باز” و با پرداخت مبلغ ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان به زندان ایلام، در خوابگاهی داخل شهر مراحل “باز پروری” را می‌گذرانند.

افزایش زندانیان موجب گردیده که وضعیت افراد داخل زندان بسیار نامناسب و بغرنج باشد و افراد دربند از ابتدایی‌ترین حقوق زندانی محروم و در بسیاری مواقع، تراکم جمعیت باعث درگیری و نزاع میان زندانیان و حتی خود مسئولین زندان ایلام شده است.

در ادامه‌ی گزارش آمده: مواد مخدر بصورت فروان در زندان ایلام یافت می‌شود و سلف سرویس بهداشتی و غذایی زندان فاقد استاندارد و مرغوبیت می‌باشد و شرایط بوجود آمده مایه‌ نگرانی زندانیان و خانواده‌های آنان به ویژه زندانیان سیاسی می‌باشد.

معاونت قوه‌ی قضاییه حکومت اسلامی ایران در ایلام اخیرا اذعان داشته بود که وضعیت زندان‌ها و زندانیان با ملاک‌های جهانی اصلاً وضعیت خوبی ندارند و رشد ۱۳% پرونده‌های قضایی در ایران، تعداد زندانیان در کشور را نیز سه برابر ظرفیت زندان کرده است.

حدود ۴۰۰ هزار زندانی در زندان‌های ایران به سر میبرند که این ارقام بسیار بیش از گنجایش زندان‌های موجود کشور است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.