پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

اعتراض معلمان کُردستان و ایران

بعد از اینکه طی روزهای اخیر فرآخوانی از جانب کانون صنفی معلمان ایران به منظور برگذاری تجمع اعتراضی و آرام معلمان سراسر کشور منتشر شد، این فرآخوان از جانب معلمان می توان گفت سراسر ایران، به صورت وسیع مورد استقبال قرار گرفت.

امروز یکشنبه 10 اسفند ماه، معلمان مقاطع “ابتدایی، راهنمایی و متوسطه” در سراسر کُردستان و ایران متحدانه و همگام به خیابان ها آمده و در مقابل مراکز حکومتی و بویژه اداره آموزش و پرورش شهرهای گوناگون تجمع کرده و با برافراشتن تراک و پلاکاردهای که شعار اعتراضی بر روی آنها نوشته شده بود، فریاد اعتراض خود را به گوش مسئولان حکومتی رساندند.

در این تجمع, که بسیار آرام و متمدنانه برگذار گردید، فرهنگیان با برافراشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها شعاری های همچون: “هم از فقر می نالیم و هم از فقر بیزاریم، سکوت ما بلندتر از فریاد ماست و بازنشستگان آموزش و پرورش را در نظر بگیرید و…” نوشته شده بود، دهها هزار معلم مشارکت داشتند.

در این متینگ اعتراضی معلمان کژردستان ایران، ضمن اینکه خواستار رسیدگی و پاسخگویی به خواست و مطالبات صنفی و برحق خود و هموار ساختن قانوق حقوق و خدمات خود شدند، به صورت ویژه خواستار اجرای فوری و بی‌قید و شرط بند ۵ ماده‌ی ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند که به دولت اجازه می‌دهد برای مشاغل هم سطح کاردانی حداکثر ۷۰۰ امتیاز برای کار‌شناسی ۱۵۰۰ و برای کار‌شناسی ارشد به بالا ۲۰۰۰ امتیاز برای افزایش فوق العاده شغل در نظر بگیرد.

همچنین معلمان کُردستان همچنین به اجرا نشدن اصل 15 قانون اساسی اعتراض کرده و در دفاع از آموزش زبان مادری به دانش‌آموزان شعار سردادند.

قابل ذکر است، طی یک سال اخیر چندین بار معلمان مدارس ایرن و علل خصوص کژردستان در مقابل ناعدالتی حاکم و کم بودن حقوق خود تجمعات اعتراضی در مقابل مجلس جمهوری اسلامی و مراکز آموزشی حکومت برپا کرده و خواستار توجه بیشتر و ارزش نهادن بر کار معلمان شده اند و هر بار با دریافت وعده وعیدهای به خانه های خود بازگشته اند، اما تا کنون این وعده وعیدها اجرا نشده و وضعیت حقوقی معلمان نیز همچنان وخیم می باشد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.