انتقال یک زندانی سیاسی کُرد به زندان بندرعباس

یک زندانی سیاسی کرد به‌ نام “محمد حسین رضایی”(خسرو) جهت مداوای پزشکی از زندان میناب به زندان بندر عباس منتقل شد.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، “محمدحسین رضایی” (خسرو) که بیش از سه سال است در بازداشت بسر می‌برد به دلیل ضرب و شتم شدید کتفش شکسته نیاز به عمل جراحی دارد، اما در این مدت مسئولان زندان همواره با معالجه پزشکی وی مخالفت می‌کردند.

بنا به‌ این گزارش قرار است این زندانی در یکی از مراکز درمانی در شهر بندر عباس مورد معالجه قرار گیرد، برای همین فعلا تا اعزام وی به بیمارستان، به زندان این شهر منتقل شده است.

محمد حسین رضایی هنگام دستگیری توسط ماموران سپاه پاسدارن مورد هدف گلوله قرار گرفت و بشدت زخمی شد که بعد از این حادثه هیچ گاه به طور اساسی مورد درمان قرار نگرفت.  نامبرده در زمان بازجویی در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه سنندج به دلیل آویزان شدن بلند مدت و ضرب و شتم شدید، کتفش شکسته و نیاز فوری به عمل جراحی دارد.

جای یآداوریست، محمد حسین رضایی (خسرو) در خردادماه سال ۹۰ به همراه، فخرالدین فرجی(فردین)، چنگیز قدم خیر و ایوب اسدی به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شدند.

این چهار تن به اتهام عضویت در “کومه له” و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران برای چندین ماه در بازداشت نیروهای اداره‌ اطلاعات سنندج و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بوده و بعدا به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند .

سپس در تاریخ ۲۱ مردادماه سال ۹۱ در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی مورد محاکمه قرار گرفتند و روز چهار شنبه ۲۹ شهریورماه همان سال حکم این زندانیان در زندان به آنها ابلاغ شده که در حکم صادره محمد حسین رضایی به۴۵ سال زندان و تبعید به زندان میناب، چنگیز قدم خیر ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان، فردین فرجی به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان طبس و ایوب اسدی به ۲۰ سال زندان و تبعید به زندان کاشمر محکوم شدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.