سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

تعویق 6 ماه دستمزد هزار کارگر سد “سیمره” در ایلام

ظرف مدت شش‌ماه اخیر، هزار تن از کارگران سد “سیمره” در استان ایلام، حقوق و مزایای معوقه‌ی خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ماف نیوز، یکی از مهندسین طرح با اذعان به اینکه کارفرمایان کارگاه‌های مستقر در سد سیمره حقوق این تعداد از کارگران را به تعویق انداخته‌اند، گفته است: نمایندگان این کارگران با مراجعه به ادارات تابعه برای پی‌گیری مطالبات خود اقدام کرده‌اند که متأسفانه تاکنون جواب قانع کننده‌ای نشنیده‌اند.

عدم پرداخت مزایا و حقوق هزار کارگر سد شهرستان دره‌شهر استان ایلام که تنها منبع درآمد آنان محسوب می‌شود، موجب بروز مشکلات فراوانی در زندگی روزانه‌ی کارگران شده است.

اکثر نیروهای فعال در ساخت سد از افراد غیر بومی بوده و پیمانکاران و مجریان اجرا پروژه به محض برنده شدنِ مناقصه و تحویل گرفتن کار دوستان و آشنایان خود را می‌آورند و حتی آبدارچی موردنیاز را از شهر خودشان تأمین می‌کنند.

حقوق ماهیانه‌ی هر کارگر در این سد حدود ۴۳۰ هزار تومان عنوان شده است.

استان ایلام یکی از استان‌هایی است که آمار بیکار در آن بسیار بالا بوده و طرح ساخت این سد، که بودجه‌ی آن از اعتبارات کشوری تأمین می‌شود، از بزرگترین پروژه‌های اشتغالزایی استان محسوب می‌شود.

طی ماه‌های اخیر موج تازه‌ای از اخراج و بیکاری کارگران واحدهای تولیدی و اشتغالزا در مناطق کُردنشین ايران آغاز شده که به سبب نبود سرمایه‌گذاری دولتی و ورشکستگی شرکت‌ها در نتیجه‌ی عدم پرداخت تسهیلات بانکی و مالی بسیاری از شهروندان از کار قبلی خود بیکار شدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.