چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

ک.ج.ک خواستار ارتقای مبارزات علیه جمهوری اسلامی ایران شد

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک اعدام 3 زندانی سیاسی کرد را بشدت محکوم کرد و برای مقابله با آن سیاست‌های خصمانه رژیم ایران علیه کردها, خواهان ارتقای مبارزات در داخل و خارج از کردستان شد.

ریاست مشترک شورای رهبری ک.ج.ک در مورد اعدام سامان نسیم, علی و حبیب افشاری بیانیه‌ای مکتوب صادر و دولت ایران را بشدت محکوم کرد. ک.ج.ک اعدام سه زندانی سیاسی کرد را تلاش رژیم برای انتقام‌گیری عنوان کرد.

ک.ج.ک در ادامه بیانیه خود ضمن تسلیت به خانواده‌های آن سه زندانی سیاسی اعدام‌شده و همچنین ملت کرد, گفت اعدام‌هایی که ایران انجام‌می‌دهد و سیاست‌های خصمانه آن علیه ملت کرد, موجب اتحاد خلق‌کرد و خلق‌های دیگر ایران خواهد شد و زمینه را برای پیشبرد مبارزه‌ای مشترک, هموار خواهد کرد.

ک.ج.ک افزود که دولت ایران بخوبی واقف است که ملت کرد همیشه علیه اعدام بسیار حساس و هوشیار است. پیام اعدام سه فرزند کرد به ملت کرد رسید. این ملت هرگز در رویارویی با آن اعدام‌ها تسلیم نخواهد شد, بلکه برعکس, مبارزاتش را بیشتر گسترش می‌دهد.

ک.ج.ک یادآور شد که ایران بجای اینکه مسئله کرد را به طرق سیاسی و دموکراتیک حل کند, به دستاوردهای آن یورش برده و اعدام سیاستمداران آن را بعنوان تنها گزینه انتخاب کرد.

در خاتمه بیانیه ک.ج.ک گفته شده:«کردها دیگر قوچ قربانی نیستند, بلکه تحت هر شرایطی دارای چنان نیرویی هستند که با توسل به آن از آزادیها و دستاوردهای خود دفاع کنند. دولت ایران با سیاست خصمانه علیه کردها و راهکار اعدام, مرحله‌ای خطرناک را آغاز کرده است. علی‌رغم هشدارهای جدی جنبشمان, اما سیاستمداران کرد را اعدام می‌کند. دولت ایران باید بخاطر این موج اعدام‌ها, سریعا از ملت کرد عذرخواهی کند. خلقمان در هر چهاربخش کردستان و خارج از میهن را فرامی‌خوانیم که به منظور محکوم کردها آن سیاست‌های وحشیانه, سطح مبارزات خود را ارتقاء دهند».

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.