سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

اطلاعیه “کومه له” در مورد اعدام 6 فعال سیاسی

جلادان جمهوری اسلامی بار دیگر نیز دشمنی خود را با مردم کُردستان تائید کردند و 6 فعال سیاسی کُرد دیگر را در زندان ارومیه به دار آویختند.

انتشار خبر اعدام فعالین سیاسی در زندان اورمیه: سامان نسیم، ابراهیم عیسی آوی، سیروان نژاوی، علی افشاری، رزگار افشاری و یونس آقایان بار دیگر رخسار نا انسانی و وحشیانه خود را علیه مردم کُردستان و همه جهان نمایان کردند.

هفته گذشته 6 زندانی سیاسی در زندان ارومیه به مکانی نامعلوم انقال یافته و امروز خبر اعدام ایشان اعلام گردید: زندانیان سیاسی علی و رزگا افشاری که پیشتر در صفوف “کومه له زحمتکشان کُردستان” بوده و بعد از اتمام کار حزبی باز هم از طرف نیروهای جمهوری اسلامی دستگیر و به اتهام عضویت در کومه له حکم اعدام بر ایشان تفهیم گردید، همچنان سامان نسیم اهل شهر مریوان، ابراهیم عیسی پوور، سیروان نژاوی اهل شهر سردشت به اتهام ارتباط با پژاک و یونس آقایی فعال یارسمان و اهل شهر میاندواب به دست جلادان جمهوری اسلامی اعدام شدند.

اعدام این فعالین سیاسی کُرد در مدت حاکمیت جمهوری اسلامی امری تازه نمی باشد و طی سال و ماه و روزهای اخیر داغ مرگ فرزندان را بر سینه خانواده شهروندان کُرد گذاشته و کمتر روزیست که فعالین کُرد با جنایات جمهوری اسلامی روبرو نگشته و زندان و خسارات دیگر علیه آنها اعلام نگردد.

اعدام این 6 فعال کُرد در حالیست، که پیشتر نیز تعدادی از احزاب کُردستان ایران, هچنین سازمانهای بین المللی در مورد حقوق بشر و سازمانهای بین المللی در چندین بیانیه و اطلاعیه خواستار الغای حکم غیر انسانی این افراد نباشند.

اما جمهوری اسلامی به عنوان خصلت همیشگی برای ماندگاری سیستم دیکتاتوری و ضد انسانی خود بازهم به اعدام فعالین سیاسی پناه می برند و این عمل برای تخریب روحیات و اراده مردم کُردستان می باشد.

ما به عنوان کومه له زحمتکشان کُردستان از تمامی احزاب و جناح های سیاسی در تمامی بخش های کُردستان خواستاریم، علل خصوص احزاب کُردستان ایران و مردم آزادیخواه کُردستان خواستاریم تا علیه این عمل شنیع و غیر انسانی و جنایت رژیم جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داده و این عمل را محکوم دارند.

کومه له ابراز تاسف و تسلیت خود را به خانواده این 6 زندانی سیاسی اعلام داشته و آنها را مطمئن می سازد، که خون به ناحق ریخته این زندانیان باعث ابراز خشم و نفرت مردم کُردستان علیه رژیم منفور جمهوری اسلامی خواهد گشت.
یاد این عزیزان یعنی “علی و رزگار افشاری” و چهار زندانی دیگر گرامی باد.

مرگ و نفرین بر جمهوری اسلامی

کومه له زحمتکشان کُردستان

1 اسفند 1393 خورشید

20 فبریه 2015 میلادی

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.