سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

احتمال اعدام 6 زندانی سیاسی کُرد انتقال یافته به مکانی نامعلوم

مامورین زندان ارومیه 6 تن از زندانیان سیاسی کُرد را به مکانی نامعلوم انقال داده و احتمال اعدام آنها دور از انتظار نمی باشد.

بنا به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست” روز سه شنبه 6 تن از زندانیان سیاسی کُرد با نامهای : سامان نسیم، ابراهیم عیساوی، سیروان نژاوی، علی افشاری، رزگار افشاری و یونس آقاییان، که به اعدام محکوم شده اند، از طرف مامورین زندان ارومیه (دریا) به مکانی نامعلوم انتقال یافته اند.

یک منبع موثق از زندان ارومیه به “زاگرُس پُست” اعلام کرد، تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت این زندانیان در دسترس نمی باشد و تنها به ولی افشاری برادر یکی از 2 زندانی سیاسی محکوم به اعدام به نامهای علی و رزگار افشاری اعلام کرده اند، که آنها به زندان تبریز انقال یافته اند.

سامان نسیم اهل شهر مریوان به اتعام عضویت در پژاک از طریق (قصاص) به اعدام محکوم گشته و همچنین هر کدام از ابراهیم عیساپور اهل شهر سردشت به اتهام عضویت در پژاک، سیران نژاوی اهل شهر سردشت به اتهام ارتباط با پژاک، علی و رزگار افشاری که هر دوی آنها با هم برادر و اهل شهر مهاباد می باشند به اتهام عضویت در کومه له و یونس آقاییان به دلیل داشتن دین علی اللهی به اعدام محکوم شده اند.

بعد از اعتصاب زندانیان سیاسی زندان ارومیه که بیش از یک ماه ادامه داشت و مسئولین زندان را مجبور به پاسخگویی به زندانیان سیاسی کرده بود، یکی از فعال حقوق بشر بر این باور است، که جمهوری اسلامی در انتظار فرصتی مهیا بود تا بعد از آرام شدن موج اعتراض و پشتیبانی از زندانیان اعتصابی از آنها انتقام بگیرد. این فعال حقوق بشر به زاگرُس پُست اعلام کرد، ممکن است مسئولین جمهوری اسلامی برای انتقام از زندانیان سیاسی حکم اعدام تعدادی از این زندانیان را به اجرا درآورند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.