سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

فشار نیروهای امنیتی علیه ساکنان سردشت و مهاباد و دانشگاه سنندج

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با استقرار دکل‌های مراقبتی و ایجاد پایگاه‌های نظامی در مناطق مهاباد و سردشت، این مناطق را میلیتاریزه کرده است.

به گزارش ماف نیوز، سپاه پاسداران در تداوم اجرای طرح‌های امنیتی در مناطق کُردنشین در روستاهای واقع در رشته کوه‌های مرزی در مناطق مرزی مهاباد و سردشت، مجموعه‌ای پایگاه نظامی جدید را ایجاد نموده و تلاش کرده نظارت بر این مناطق را شدت بخشد.

همچنین نیروهای هنگ مرزی جمهوری اسلامی در روستاهای مرزی “قندول” از توابع سردشت در استان ارومیه نیز اقدام به بازسازی و گسترش پایگاه‌های نظامی خود کرده‌اند.

سپاه پاسداران پیشتر نیز در مناطق تفریحی مهاباد، دکل‌های مراقبتی را مستقر نموده و بدین وسیله شروع به تحت نظارت قراردادن رفت‌وآمدهای مردم به این تفریح‌گاه کرده بود.

همچنین در خبر دیگری آمده: نیروهای بسیجی حکومت در دانشگاه سنندج در ترفندی تازه جهت اعمال فشار بر دانشجویان کُرد، تلاش می‌کنند دانشجویانی که با احزاب مخالف حکومت همکاری و یا فعالیت سیاسی انجام می‌دهند را شناسایی کنند.

نیروهای بسیجی حکومت در دانشگاه سنندج دانشجویان کُرد را تحت فشار گذاشته‌اند تا با اطلاعات حکومت همکاری کنند.

همچنین به دانشجویان اطلاع داده شده است کسانی که با نیروهای حکومتی همکاری کنند، اجازه‌ی فعالیت فرهنگی را نیز خواهند داشت.

نیروهای بسیجی از سوی اطلاعات مأمور شده‌اند که اگر هر دانشجویی مظنون به همکاری با احزاب مخالف حکومت و یا فعالیت‌های سیاسی بود، شناسایی و به اداره اطلاعات تحویل دهند.

اخیرا نیروهای اطلاعاتی حکومت به انحاء مختلف دانشجویان کُرد دانشگاه سنندج را تحت فشار قرا داد‌ه‌اند و از آنها درخواست همکاری می‌کنند.

فعالین دانشجویی، در صورت امتناع از همکاری، تهدید به اخراج و بازاداشت می‌شوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.