يك زندانی سیاسی کُرد بعد از 4 سال به مرخصی آمد

یک زندانی سیاسی کُرد که حدود 4 سال است در زندان طبس بسر می برد, با قرار وثیقه سنگین به صورت موقت و به منظور علاج بیماری به مرخصی آمد.

بنا به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”, فخرالدین فرجی (فردین) اهل شهر مریوان که به 30 سال زندان و تبعید به زندان مرکزی شهر طبس محکوم شده است, به منظور علاج بیماری “دیسک کمر” به صورت موقت به وی مرخصی داده شده است.

“فخرالدین فرجی” زندانی سیاسی کُرد اهل روستای “لنج آباد” شهر مریوان, با قرار وثیقه 220 میلیون تومانی به مدت 2 هفته به مرخصی آمده است.

پیشتر نیز وی که در زندان شهر طبس دچار بیماری شده بود, به جای انتقال به بیمارستان, به قرنطینه زندان انقال یافته بود.

فخرالدین فرجی(فردین) در خردادماه سال ۹۰ به همراه چنگیز قدم خیر، محمد حسین رضایی و ایوب اسدی به اتهام محاربه و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در یکی از روستاهای تابعه‌ سنندج بازداشت شدند.

این چهار تن به اتهام عضویت در “کومه له” و درگیری با نیروهای سپاه پاسداران برای چندین ماه در بازداشت نیروهای اداره‌ اطلاعات سنندج و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بوده و بعدا به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند .

سپس در تاریخ ۲۱ مردادماه سال ۹۱ در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی بابایی مورد محاکمه قرار گرفتند و روز چهار شنبه ۲۹ شهریورماه همان سال حکم این زندانیان در زندان به آنها ابلاغ شده که در حکم صادره محمد حسین رضایی به۴۵ سال زندان و تبعید به زندان میناب، چنگیز قدم خیر ۴۰ سال زندان و تبعید به زندان مسجد سلیمان، فردین فرجی به ۳۰ سال زندان و تبعید به زندان طبس و ایوب اسدی به ۲۰ سال زندان و تبعید به زندان کاشمر محکوم شدند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.