سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

530 روستای کرمانشاه خالی از سکنه شده اند

“مجتبی نیک کردار” معاون استاندار کرماشان اعلام کرد: در این استان 3 هزار و 152 روستا وجود دارد، که از این میزان 530 روستا خالی از سکنه شده اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری ایران نیز می گوید: 34 هزار روستا در سراسر ایران خالی از سکنه شده، که به حاشیه نشینی در اطراف شهرها دامن زده است.

بنا به آمارهای که “ابوالفضل رضوی”منتشر کرده است، 11 درصد ساکنان شهرها حاشیه نشین می باشند.

رضوی اهمیت دادن به روستاها و نابرابریهای اقتصادی را مهمترین دلیل کوچ ساکنان روستاها به شهرها بیان می کند.

مسئولین استان کرمانشاه می گویند برای پیشگیری از کوچ روستاییان به شهرها راهکارهای خود را ارائه می دند. نیک کردار می گوید: 10 هزار فرصت کار در نظر گرفته شده، که به منظور اجرا شدن، فرمانداریها باید به انجمن کار ارائه دهند.

به گفته استاندار کرمانشاه، حدود 30 درصد کل ساکنان این استان در روستاها زندگی می کنند.

رضوی, از معاونان روحانی می گوید: در 22 استان ایران هزینه ها بیشتر از درآمد مردم است. حکومت برای رفع آین روش وام بانکی به روستاییان می دهد. به گفته رضوی اگر استان کرمانشاه اسناد خود را برای پروژه و تاسیس شرکت ها اختصاص دهد، 30 میلیارد تومان به این استان داده می شود.

قابل ذکر است، بعد از به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی ایران، به دلیل اینکه روستاهای این کشور از خدمات لازم و مناسب بی بهره می باشند، تعداد زیادی از مردم روستاها به شهرها روی آورده و این مسئله باعث گردیده، تعدادی محله در حاشیه شهرها دایر شود و به همین دلیل توسعه روستایی و کشاورزی دچار خسارات زیادی گردد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.