پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

ایران 12 تن از اعضای ارتش سوریه را اعدام کرد

متعاقب آنکه قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، برای نظارت بر عملیات به درعا رفت، ١٢ نظامی ارتش سوریه اعدام شدەاند.

به گزارش خبرگزاری العربیه، پس از مأموریت قاسم سلیمانی، فرماندەی سپاه قدس مبنی بر نظارت بر عملیات‌های نظامی در سوریه، ۱۲ تن از نیروهای نظامی ارتش سوریه که بیشتر آن‌ها افسر می‌باشند، به اتهام خیانت نظامی و تماس با مخالفان، اعدام شدەاند.

یکی دیگر از پیامدهای مأموریت قاسم سلیمانی برای نظارت بر عملیات نظامی در درعا، کنار گذاشتە شدن فرمانده عملیات ارتش سوریه در مناطق جنوب بود.

بنا به این گزارش، فرمانده عملیات ارتش سوریه در مناطق جنوب سوریه نیز به اتهام همکاری با مخالفان، کنار گذاشتە شدە است.

همچنین گزارش‌ها حاکی از این می‌باشند که ارتش سوریه و شبه نظامیان حزب الله لبنان با همکاری نیروهای سپاه پاسداران ایران، حمله وسیعی علیه مخالفان در مناطق مرزی در نزدیکی اردن و اسرائیل آغاز کرده‌اند.

ایران در راستای حفظ سوریه که دارای اهمیت استراتژیک برای تهران می‌باشد، طی سال‌های اخیر به شیوه‌ای همەجانبه از حكومت بشار اسد پشتیبانی و حمایت کردە و مقامات تهران بارها سوریه را خط قرمز ایران عنوان کردە‌اند.

نیروهای سپاه و بسیج جمهوری اسلامی در قالب گروه‌هایی همچون “گردان فاطمیون” و یا تحت عناوینی همچون “دفاع از حرم حضرت معصومه” به منظور دفاع از حكومت بشار اسد در سوریه حضور یافته و در کنار نیروهای حكومت سوریه اقدام به کشتار شهروندان و غیرنظامیان می‌کنند و سرکوب مخالفان می‌کنند.

جمهورى اسلامى علاوە بر اعزام نیروهای سپاه پاسداران به سوریه و همچنین اجیرکردن افراد برای همکاری با نیروهای بشار اسد، طی جنگ داخلی سوریه، متحمل هزینەهای هنگفتی شدە است.

کارشناسان نظامی بر این باور هستند که فعالیت و حضور نظامی ایران در جنگ ‌داخلی سوریه که از سال ٢٠١١ میلادی آغاز شدە است، ایران را متحمل ٩ تا ١٥ میلیارد دلار هزینە کردە است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.