چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

نیروهای جمهوری اسلامی 3 شهروند اقلیم کُردستان را ربودند

در داخل خاک اقلیم کُردستان_عراق و در منطقه استان حلبچه نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، یک افسر بازنشسته حزب دمکرات اقلیم کُردستان_عراق به نام “سید بهاالدین سید محمد” همراه 2 مرزبان دیگر به نامهای “علی عبدالله محمد” و “کوسار عثمان امین” که فرزند شهید می باشد، دستگیر و به شهر پاوه در کُردستان ایران انتقال داده اند.

به گزارش منابع خبری، این افسر و 2 مرزبان یک راننده هم همراه آنان بوده و حامل 2 قبضه اسلحه کلاشینکف و تپانچه بوده اند و تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران ساعت 8 صبح امروز یکشنبه 26 بهمن ماه در روستای “لاوران” منطقه ایمانی از توابع استان حلبچه که با کُردستان ایران دارای مرز مشترک می باشد، وارد خاک اقلیم کُردستان شده و این شهروندان را دستگیر و ربوده اند.

گفته می شود پاسداران جمهوری اسلامی افراد ربوده شده را به شهر پاوه منتقل داده اند.

همزمان سایت باسنیوز نزدیک به حزب دمکرات کُردستان عراق می نویسد: به دلیل اینکه این افراد عضو این حزب می باشند، چند بار از طرف اتحادیه میهنی کُردستان عراق مشکلاتی برای آنان ایجاد شده است.

“آراس محمد” سخنگوی پلیس منطقه ” شارةزوور” به این سایت اعلام کرده: در مورد این رویداد در حال تحقیق می باشند و تاکنون کل مسئله برای آنان مشخص نشده است، که چرا این پاسدارها در داخل خاکی اقلیم کُردستان این شهروندان در داخل خاک اقلیم کُردستان یا بیرون از خاک آن این افراد را دستگیر کرده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.