چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

4 تن از اعضای کُرد داعش کشته شدند

پیج های نزدیک به داعش عکس و نام چند تن از اعضای این گروه که دارای ملیت کُرد می باشند و در درگیری های اخیر کشته شده اند را منتشر کرد.

یک از این افراد با نام “فرزاد می سورابی” 22 ساله و اهل منطقه “ژاورو” شهر کامیاران می باشد, که اخیرا به داعش ملحق شده بود طی درگیری با نیروهای پیشمرگه کشته شده است.

به گفته داعش، این جوان کامیارانی در راه “جهاد”به داعش ملحق شده و همچنین طی روزهای هفته گذشته فرد دیری اهل شهر بوکان به نام “بلال فتحی”40 ساله نیز در میان صفوف داعش کشته شده است.

فرزاد می سورابی 22 ساله و اهل منطقه ژاورو از توابع شهر کامیاران گفته می شود بلال فتحی نیز دارای همسر و چند فرزند می باشد، که 3 ماه پیش به گروه داعش ملحق شده بود.

به گفته منابع مطلع، این شهروند بوکانی تحت تاثیر یکی از امامان جمعه این شهر که فردی افراطی و تندرو می باشد، با داعش ارتباط برقرار کرده است.

از طرفی دیگر نیز، در میان کشته شدگان داعش یک جوان 25 ساله اهل شهر سلیمانیه نیز دیده می شود, که احتمال دارد فیلمبردار فیدیوی ملا شوان باشد که هفته گذشته به دست نیروهای پیشمرگه کشته شد. این جوان در یکی از روستاهای اطراف شهر کرکوک کشته شده است.

یک منبع خبری در این رابطه اعلام کرده: حدود 3 ماه پیش یک جوان اهل شهر سلیمانیه و ساکن محله داروغه به نام (ه_ک) 25 ساله به داعش ملحق گردیده و در داخل این گروه نیز با نام مستعار (نامو) فعالیت می کرد.

بنا به گزارشات این منبع, این جوان در یکی از روستاهای اطراف شهر کرکوک کشته شده و خانواده وی زمانی از این خبر مطلع شده اند، برای تائید خبر به یکی از اماکن امنیتی مراجعه می کنند.

پیج های تویتر نزدیک به داعش منتشر کرده اند, یک جوان دیگر اهل “برده رش” اقلیم کُردستان_عراق به نام (عمر) کشته شده است اما هیچ خبری در مورد سن و محل کشته شدن وی در دستررس نمی باشد.

شایان ذکر است، تا کنون صدها تن از اسلامی های کُردستان از بخش های متفاوت کُردستان به داعش ملحق شده و تا کنون تعداد زیادی از آنان کشته شده و دلیل ملحق شدن این افراد به داعش ختبه امامان جمعه تندرو و افراطی اسلامگرا در مساجد اعلام گردیده.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.