سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

50 تا 70 درصد زنان کُرد ختنه می شوند

در هر 10 ثانیه در جهان یک دختر ختنه می شود و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، که 140 میلیون زن در سرتاسر جهان ختنه شده اند.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید عضو جنسی ۱۴۰ میلیون زن در سراسر جهان از آفریقا تا آسیا و حتی اروپا، مثله شده است. ۲۸ کشور آفریقایی که عمدتا در صحرای جنوب آفریقا قرار دارند، به اضافه عراق، اقلیم کردستان، ایران، سریلانکا، سنگاپور، مالزی، اندونزی، فیلیپین، کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان سعودی، هند و پاکستان در آسیا جزو کشورهایی هستند که عمل ناقص‌سازی جنسی زنان در آن‌ها انجام می‌شود.

خبرگزاری دویچه وله در گزارشی اشاره می کند، که طی یک نظرسنجی، که در کُردستان ایران انجام گرفته، 50 تا 70 درصد زنان شرکت کننده ختنه شده اند.

در ادامه این گزارش آمده، اقلیم کُردستان_عراق در مبارزه با ختنه کردن زنان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

شایان ذکر است، ختنه کردن زنان عمدتا در زیر لوای سنت و دین صورت می گیرد و اکثر زنان و دخترانی که ختنه می شوند، زمان پریود ماهانه دچار درد و آزار زیادی می شوند و حتی ختنه کردن برای مردان نیز مشکلات زیادی ایجاد می کند و رشد طبیعی آلت را دچار اختلال می نماید و باعث می گردد زمان طبیعی انزال را به یک هشتم زمان طبیعی خود برساند و این مشکل نیز روابط زن و مرد را دچار اختلال می کند و باعث افزایش آمار پدیده طلاق نیز می شود.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.