سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

تعویق 6 ماهه حقوق 200 کارگر در مهاباد

دویست کارگر “شرکت‌های چهارگانەی سرمایەگذاری سبز”، دستمزد ٦ ماه اخیر خود را دریافت نکردەاند.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایرنا، طی چند سال اخیر، تاخیرهای چند ماهە در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران در کردستان و عدم پرداخت حق بیمە و همچنین خطر اخراج از کار و عدم امنیت شغلی، آنها را با مشکلاتی عدیدە مواجه کردە است.

گزارش‌ها در این رابطه حاکی از عدم پرداخت شش ماه حقوق به ٢٠٠ کارگر، کارخانه‌های کشت و صنعت مهاباد، مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد، مجتمع هما مرغ مهاباد و سردخانه زمزم مهاباد می‌باشند که در قالب یک شرکت چهارگانه تحت عنوان “شرکت‌های چهارگانەی سرمایەگذاری سبز” مشغول کار هستند.

تعداد کارگران این شرکت چهارگانه طی هفت سال اخیر از ٦٠٠ کارگر به ٢٠٠ کارگر کاهش یافتە است.

گفتە می‌شود که از خردادماه سال جاری تا اواخر آذرماه، حدود ١٤٤ کارگر شرکت‌های چهارگانەی مهاباد از کار اخراج شده و تاکنون نیز با آن‌ها تسویه حساب نشدە است.

پس از اخراج شمار چشمگیری از کارگران کُرد از شرکت‌های چهارگانه و عدم پرداخت مطالبات دیگر کارگران، مورخەی ٢٣ آذرماه، حدود یکصد نفر از کارگران این شرکت در اعتراض به وضعیت نامشخص مطالبات مزدی خود، حقوق و بیمەی معوقەی خود، در محل این شرکت تجمع کردند.

گفتە می‌شود که پس از ارسال نامە از سوی کارگران کرد به مسئولین رژیم در مهاباد و پیگیری‌وضعیت موجود از سوی کارگران، هیچ پاسخ مشخصی از سوی مسئولین به کارگران دادە نشدە است.

در همین زمینە، کارگران و کارکنان پتروشیمی مهاباد، دستمزد سە ماه خود را دریافت نکردەاند.

گزارش‌های منتشرە حاکی از این می‌باشند که پس از عدم پرداخت ٣ ماه حقوق از سوی مسئولین پتروشیمی، کارگران و کارکنان این کارخانە اقدام به اعتصاب گروهی کردەاند اما مسئولین کارخانه هیچ پاسخی به آن‌ها ندادەاند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.