سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

استان کُردستان با بحران بی آبی روبرو می باشد

خانه دهقانان استان کُردستان که یک موئسسه حکومتی می باشد، با همکاری و پشتیبانی شرکت آب منطقه، نشست بزرگری برای دهقانان شهر “سریش آباد” زیر نام “آب و دهقانی مداوم” تشکیل داد.

بنا به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا، در این نشست “شعبان سپهر” فرماندار شهر قروه، تعدادی از معاونان برنامه ریزی استان، معاون حفاظت و تولید، مدیر دفتر حفاظت از منابع آبی و مسئول ارتباطات عمومی آب منطقه ای این استان، معاونان و مدیران جهاد کشاورزی، امام جمعه شهر “سریش آباد”، فرمانده نظامی و انتظامی و مدیران اداره ارتباطات در این شهر و حدود 500 تن از دهقانان و کشاورزان “سریش آباد” و اطراف در این جلسه حظور یافته اند.

فرماندار شهر قروه در این جلسه اعلام کرده: که با توجه به بحران کم آبی در این شهر باید معتقد باشیم که زندگی ما با خطر روبرو است، به شیوه ای که در بخش آبی حتی با مشکل آب شرب نیز روبرو هستیم.

سپهر همچنین ازعان داشت: حتی کندن چاه بدون اجازه مانند تجاوز به بیت المال و منافع عمومی است و باید همگی در این رابطه همکاری بکنیم و چاه های بدون مجوز را پر کنیم و در سال آینده نیز کشاورزی با آب کمتر را مد نظر قرار دهیم و تلاش کنیم بیش از اندازه از آب چاه ها استفاده نکنیم.

همچنین اماج جمعه “سریش آّاد” در این جلسه اعلام کرد: متاسفانه ما با بحران کم آبی روبرو هستیم و این وضعیت مستلزم همیاری کشاورزان برای استفاده بهینه از آب است.

لازم به ذکر است: اکنون تمام ایران و بویژه کُردستان ا بحران عمیق کم آبی روبرو می باشد و حتی دریاچه های “زریبار و ارومیه” نیز به لیست سیاه تالاب های بحرانی ایران افزوده شده و گفته می شود، “اگر این روند بی آبی در ایران ادامه داشته باشد، تنها تا 20 سال دیگر در ایران حیات ادامه دارد و قحطی و خشک سالی از وضعیت کنونی نیز فلاکتبارتر می شود”.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.