چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

افشای اختلاس 3 هزار میلیاردی دیگر در جمهوری اسلامی

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار از بررسی تخلف ۳۰۰۰ میلیاردی سازمان اقتصاد اسلامی در دست اندازی به منابع صندوق های قرض الحسنه از شورای پول و اعتبار خبر داد.

هادی قوامی در گفت و گو با مهر با اشاره به بررسی تخلف سازمان اقتصاد اسلامی در برداشت چند هزار میلیاردی این سازمان از صندوق های قرض الحسنه در جلسه شورای پول و اعتبار گفت : برداشت ۳ درصدی سازمان اقتصاد اسلامی از صندوق های قرض الحسنه به نام سپرده قانونی نزد بانک مرکزی، خلاف است و این پول باید بازگردانده شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس نهم ادامه داد: سازمان اقتصاد اسلامی بر اساس تکلیف بانک مرکزی این کار را نمی کند، یعنی بانک مرکزی از صندوق های قرض الحسنه تک شعبه ای چیزی تحت عنوان سپرده قانونی دریافت نمی کند.

این عضو شورای پول و اعتبار به برخی شنیده ها در خصوص احداث ساختمانی برای سازمان یاد شده در تهران اشاره کرد و ادامه داد: گفته می شود این پول که حدود۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان است، صرف احداث ساختمانی برای سازمان اقتصاد اسلامی در تهران شده است.

وی افزود: اگر سازمان اقتصاد اسلامی به اسم بانک مرکزی این کار را کرده، تخلف کرده است و از آن جا که بیش از هزار شعبه در کشور دارد و بیش از ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان از صندوق های قرض الحسنه گرفته شده، بنابراین باید منتظر عواقب ناگوار و اثرات سوء آن بر اقتصاد کشور هم بود.

قوامی خاطر نشان کرد: کاملا طبیعی است که این اقدام بر تسهیلات دهی صندوق های قرض الحسنه تاثیرات منفی می گذارد و بهتر است که سازمان اقتصاد اسلامی این را اصلاح کند و حداقل به اسم سپرده قانونی بانک مرکزی این کار را انجام ندهد، چون بدون شک، این تخلفی بزرگ و آشکار است.

وی ادامه داد: برداشت این چند هزار میلیارد تومان از محل همین سپرده به اسم سپرده قانونی خلاف قانون و خلاف اهداف قرض الحسنه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم تاکید کرد: برداشت از صندوق های قرض الحسنه که به خصوص در شهرستان ها با هدف کارگشایی و ارائه خدمات به طبقات محروم و کارگری شکل گرفته و با کارمزد ۱ تا ۲ درصد تسهیلات می دهند، آن هم در فضای سخت رقابتی که بین موسسات مالی و پولی هست، نه تنها غیر قانونی بلکه خلاف اخلاق اسلامی است.

قوامی تاکید کرد: بهتر است سازمان اقتصاد اسلامی این ۳ درصد را به صندوق ها برگرداند زیرا این عدد، یعنی عددی بین ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان، برای صندوق ها میزان مهم و تاثیر گذاری است.

در همین رابطه معاون اول رئیس جمهور ایران اعلام کرد، در تاریخ ایران، بزرگترین فساد و اختلاس در زمان ریاست جمهوری “محمود احمدی نژاد” رئیس جمهور پیشین این کشور رخداده است.

دولت “حسن روحانی” به صورت مداوم از دولت پیشین ایران می گیرد و این حکومت را مفسد قلمداد می کند.

گفتنیست، طی چند سال گذشته پرونده اختلاس چند میلیارد دلاری در ایران فاش شد و اکثر این پرونده ها نیز با سیستم بانکی ایران در ارتباط است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.