پێنج شه‌ممه‌ 28 ئازار 2024

داعش مدعی شد خلبان اردنی را زنده سوازنده است

گروه داعش از طریق سوزاندن جان خلبان اردنی را گرفت.

امروز سه شنبه 14 بهمن ماه نیروهای گروه داعش مدعی شدند که ” معاذ الکساسبه” خلبان اردنی را به صورت زنده سوزانده و جان وی را گرفته اند.

همزان کانال رسمی اردن طی خبری اعلام کرد، “معاذ الکساسبه” خلبان به گروگان گرفته شده اردنی توسط داعش، ماه گذشته کشته شده و داعش امروز خبر سوزاندن وی را منتشر کرده است.

بعد از انتشار این خبر نیز دولت اردن در تلافی کشته شدن “معاذ الکساسبه” خلبان اردنی، هر یک از “ساجده ریشاوی و زیاد کربولی” و 4 تن دیگر از نیروهای داعش را اعدام کرد.

در همین رابطه کاخ سفید آمریکا نیز طی انتشار بیانیه ای این کار وحشیانه داعش که سبب سوزاندن و کشتن “معاذ الکساسبه” شده است، محکوم کرد.

همچنین گروه حکومت اسلامی معروف به (داعش)، روز شنبه 9 بهمن تصاويری ويدئويی منتشر کرده است که مربوط به سر بريدن کِنجی گوتو، خبرنگار ژاپنی اسير اين گروه است. گروه «حکومت اسلامی» هفته پيش يک گروگان ژاپنی ديگر به نام هارونا يوکاوا را سر بريده بود.

داعش پیش از این به دولت ژاپن اعلام کرده بود که در ازای ۲۰۰ میلیون دلار، اجازه می‌دهد کنجی گوتو و یک گروگان ژاپنی دیگر به نام هارونا یوکاوا زنده بمانند، اما به دنبال فرارسیدن مهلت تعیین‌شده، ویدیویی منتشر شد که نشان می‌داد هارونا یوکاوا گردن زده شده است و کنجی گوتو نیز در قبال زندگی خود درخواست آزادی ساجده الریشاوی را دارد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.