سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

از بین بردن هزاران بطری مشروب الکلی

طی مراسمی و با حضور جمعی از مدیران ادارات و سازمان های دولتی، بیش از 4 هزار بطری انواع مشروبات الکلی در شهرستان مریوان معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، ظهر امروز سه شنبه 14 بهمن ماه در شهر مریوان و طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران ادارات و سازمان‌های دولتی شهرستان مریوان، بالغ بر 4 هزار بطری انواع مشروبات الکلی که از سوی نیروهای انتظامی و مرزبانی کشف شده بود، معدوم شد.

این میزان مشروبات الکلی در طول چند ماه گذشته توسط ماموران هنگ مرزی این شهرستان کشف و ضبط شده بود.

همچنین ماه گذشته نیز فرمانداری کرمانشاه از کشف و ضبط 16 هزار بطری از مشروبات الکلی در کرمانشاه خبر داده و گسترش مواد الکلی را در نتیجه‌ی توطئه دشمنان غرب تلقی کرده بود.

حمل و فروش مشروبات الکلی، طبق قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران جرم محسوب شده و کسانی که در این ارتباط بازداشت می‌گردند به زندان‌های طولانی مدت و جریمه‌های سنگین نقدی محکوم می‌شوند.

از بین بردن مشروبات الکلی از طرف ارگان های امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی در حالیست، که بیش از 16 میلیون تن از شهروندان ایرانی و علل خصوص 8 میلیون نفر از کودکان در ایران به مواد مخدر اعتیاد داشته و این گونه مواد نیز به آسانی و ارزانی در میان شهروندان توضیع می شود، اما مشروبات الکلی که مردم برای مراسمات شادی و پایکوبی خود از آن استفاده می کنند از طرف نیروهای حکومت اسلامی کسانی که با این مشروبات تجارت یا مصرف بکنند، به شدت برخورد می کنند.

لازم به یادآوریست: در تمامی مرزهای کردستان به دلیل فقدان کار و پیشه مناسب، مردم به شغل کاذب و پر مخاطره کولبری و کاسبکاری در نوارهای مرزی روی می آوردند و به همین دلیل هر روزه از طرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مورد یورش قرار می گیرند و متحمل خسارات جانی و مالی فرآوانی می شوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.