سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

پیام 3 زندانی سیاسی کُرد به مناسبت آزادسازی کوبانی

3 زندانی سیاسی کورد در زندان شهر میناب به مناسبت آزادسازی شهر کوبانی در از طرف مردم قهرمان این شهر علیه نیروهای افراطی داعش بیانیه ای انتشار داده اند.

 

این بیانیه بدین گونه می باشد:

کوبانی خط قرمزی برای نسل‌کُشان کُرد
خلق با اراده و آزدی‌خواه کُرد؛
اطلاع یافتیم که کوبانی از شر نیروهای سیاه داعش خلاصی یافته است و مبارزان دلیر کُرد، یگان‌های مدافع خلق و مبارزین راه آزادی، کوبانی را آزاد کرده‌اند. شنیدن این خبر برای ما زندانیان سیاسی محبوس در زندان‌های داعش ایران، بسیار مسرت‌بخش و امیدوار کننده بود. این پیروزی را به خلق کُرد و مردم جهان تبریک می‌گوییم.
مردم کوبانی در طول حمله‌های نیابتی یک سال اخیر از سوی دشمنان منطقه‌ای (ترکیه، سوریه، ایران و عراق) و خارجی، داعش را به عقب رانده است. داعشی که نماینده تندروترین و درنده‌خوترین افکار ضد بشری و ضد ملت کُرد است. کردستان سال‌هاست که از سوی دولت‌های خوانده و ناخوانده، هویتش انکار شده و به دست نیروهای فناتیک و مذهبی، انفال و ژینوساید شده است. کوبانی خط قرمزی است برای آنانی که می‌خواهند انسان کُرد را نسل‌کُشی کنند. کوبانی دست اشغالگران و افراطیون را قطع نمود.
مقاومت زنان و مردان کوبانی نشانه‌ی اتحاد، همبستگی و اراده‌ی خلقی است که می‌خواهد بر پاهای خود بایستد و بر هیچ نیرویی در داخل و خارج کردستان جز خلق خود تکیه ندهد. کوبانی قلب تپنده آزادی‌خواهی در جهان است و شمال و جنوب و شرق کردستان و همچنین سایر ملیت‌های زیر ستم خاورمیانه و حتی جهان باید از مبارزه زنان و مردان آن الگوبرداری کنند.

علی مرادی، كمال شريفی و محمد حسين رضايی
زندانیان سیاسی کُرد محبوس در زندان میناب
سه‌شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ – ۲۷ ژانویه ۲۰۱۵

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.