سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

تهدید خانواده یک فعال دانشجویی کُرد توسط اداره اطلاعات

یک فعال دانشجویی کُرد که مدت 2 ماه پیش از طرف نیروهای اداره اطلاعات در شهر سنندج بازداشت شد، در وضعیت نامناسبی بسر می برد.

بنا به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، وضعیت جسمانی “ریبوار کامرانی پور” فعال دانشجویی کُرد و اهل شهر مریوان، که مدت 2 ماه پیش از طرف نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی دستگیر شده، بسیار نامناسب می باشد و اداره اطلاعات خانواده وی را تهدید است، که به هیچ وجه اجازه انتشار خبر نامطلوب بودن وضعیت فرزندشان را ندارند.

گفته می شود، خانواده این فعال دانشجویی بعد از گذشت 2 ماه از بازداشت فرزندشان، تنها برای مدت 20 دقیقه وقت ملاقات با “ریبوار” را کسب کرده و بعد از اینکه از وضعیت نامناسب ایشان مطلع شدند، از طرف اداره اطلاعات مورد تهدید قرار گرفته اند، که در صورت نشر اخبار و گزارشاتی مبنی بر وضعیت فرزندشان، او را با احکام سنگینی روبرو می سازند.

“ریبوار کامرانی پور” از فعالان دانشجویی کُردستان روز 19 آذرماه پس از احضار از سوی ستاد خبر اداره اطلاعات کُردستان در سنندج بازداشت و به بازداشتگاه این اداره منتقل شد.

مامورات اداره اطلاعات پس از بازداشت این فعال دانشجویی با تفتیش منزل وی تعدادی از وسائل و کتاب های شخصی وی را نیز ضبط کردند.

تا لحظه انتشار این خبر هیچ اطلاعی در خصوص علت بازداشت این فعال دانشجویی منتشر نشده است.

ریبوار کامرانی پور اهل شهرستان مریوان بوده و پیشتر دبیر انجمن “هاوری هورام” دانشگاه پیام نور سنندج بود. وی همچنین از اعضای انجمن سبز چیا می باشد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.