سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

احضار و تهدید 30 تن از شهروندان در سنندج

بعد از اینکه هزارن تن از مردم شهر سنندج به مناسبت آزادسازی شهر کوبانی از دست داعش دست به ابراز شادی و پایکوبی زدند، تعداد زیادی از ساکنین این شهر به مراکز امنیتی و انتظامی احضار شده اند.

گزارش رسیده به “زاگرُس پُست” حاکی از آن است، بعد از اینکه هزاران تن از مردم شهرهای گوناگون کُردستان به مناسبت آزدسازی شهر کوبانی از دست نیروهای اسلامگرای داعش، دست به ابراز شادی و پایکوبی زده اند، حداقل 30 تن از شهروندان در سنندج از جانب نیروهای امنیتی و انتظامی احضار شده اند.

خبرنگار “زاگرُس پُست” می افزاید، حداقل 30 تن از رانندگانی که طی روزهای اخیر به مناسبت پیروزی مردم کوبانی علیه نیروهای داعش، به خیابان های شهر و بویژه میدان گاز شهر سنندج روی آورده بودند، به کلانتری 12 فروریدن احضار شده اند.

این افراد بعد از آنکه شماره اتومبیل آنها از طرف نیروهای حکومتی یادداشت شده بود، به این مراکز احضار شده اند.

گفته می شود، از طرف نیروهای امنیتی و انتظامی از این شهروندان تعهد گرفته شده است و به آنها اعلام داشته اند که به هیچ وجه اجازه مشارکت در هیچ تجمع اعتراضی یا ابراز خوشنودی را ندارند.

هویت این افراد تا کنون مشخص نشده و تنها نام یکی از آنان “راشد” می باشد که به “راشد باباریز”ی معروف است.

اخبار و گزارشاتی که طی این روزها به “زاگرُس پُست” رسیده است، بیانگر آن است، که در روزهای گذشته و بعد از آزادسازی کوبانی توسط مردم قهرمان و مبارز این شهر و همچنین زیر فشار فضای امنیتی شدید نیروهای جمهوری اسلامی, در تمام شهرهای کُردستان ایران مراسمات شادی و پایکوبی برگذار گردیده و شهروندان در میان یکدیگر دست به پخش شیرینی زده اند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.