پێنج شه‌ممه‌ 25 نیسان 2024

آذربایجان غربی دارای 40 هزار تحصیل کرده بیکار است و کرمانشاه رتبه نخست بیکاری

به گفته استاندار آذربایجان غربی: اکنون 40 هزار تحصیل کرده بیکار در مقطع لیسانس و بالاتر در این استان وجود دارند که بیکار می باشند.

وی ضمن اشاره به این آمار می گوید: مشکل ۴۰ هزار تحصیلکرده بیکار آذربایجان غربی فقط با سرمایه گذاری حل می شود اما پیچیدگی‌های اداری مانع بهره مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاران خصوصی در پروژ‌ه‌هایی که امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارند شده است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه می افزاید: این 40 هزار تحصیل کرده بیکار سرمایه‌هایی هستند، که از شرایط سخت تحصیلی گزینش شده‌اند و تحصیل کرده‌اند و اکنون در انتظار شغلند.

از طرف دیگر طبق آخری آمار بیکاری در ایران، استان کرمانشاه با 15.3% در رتبه اول و استانی لرستان با 14.9% در رتبه دوم و قزوین و چهارمحال و بختیار با هم رتبه سوم بیشترین آمار بیکاری در ایران را به خود اختصاص داده اند.

جای یادآوریست، 4 استان کُردنشین کُردستان ایران از جمله “ایلام، کرمانشاه، سنندج (سنه) و آذربایجان غربی (ارومیه)” در سطح ایران و ار لحاظ تمامی معضلات و مشکلات اجتماعی در مکان های اول جای دارند و از طرف حکومت و ارگان های ذیربط همواره با دیدی امنیتی به این مناطق نگریسته می شود و کُردستان ضمن داشتن منابع وسیع زیرزمینی و طبیعی، اما به قدر کافی و مقبول از طرف حکومت به آنها رسیدگی نمی شود.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.