چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

تداوم شادی و پایکوبی مردم کُردستان برای آزادی کوبانی زیر فشار امنیتی

پس از آنکه در شهرهای مختلف کُردستان به مناسبت آزادی شهر کوبانی از جانب مردم مبارز این شهر شادی و پایکوبی و پخش کردن شیرینی صورت پذیرفت، این شادی و پایکوبی تا کنون نیز زیر فشارهای امنیتی نیروهای جمهوری اسلامی ادامه دارد.

طبق گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، بعد از اینکه طی 2 روز گذشته شادی و پایکوبی مردم شهرهای مختلف کُردستان و علل خصوص شهر سنندج به گونه ای وسیع و قابل ملاحظه و زیر فشارهای امنیتی برای آزادی شهر کوبانی ادامه داشت، امروز چهارشنبه 8 بهمن ماه نیز شهر سنندج شاهد فضای شدید امنیتی بود.

خبرنگار “زاگرُس پُست” در سنندج ضمن ابراز خرسندی از اینکه طی 2 روز گذشته در این شهر و زیر لوای فضای امنیتی نیروهای جمهوری اسلامی شادی و پایکوبی مردم به مناسبت آزادی کوبانی برگذار گشته، می گوید: جمهوری اسلامی از شهرهای همچون “قروه, بیجار و همدان” نیروی ویژه برای سرکوب مردم مسرور سنندج اعزام کرده و شورای امنیت نیز به آنها اختیار بشخیده که هر فردی در تجمعات شادی و پایکوبی مشارکت می کند مورد هدف گلوله قرار گیرد.

از طرفی دیگر خبرنگار “زاگرُس پُست” از شهر سقز می گوید: ساعت 4 عصر امروز چهارشنبه 8 بهمن ماه تعداد قابل ملاحظه ای از مردم شهر به مناسبت رهایی شهر کوبانی از دست نیروهای دولت اسلامی (داعش) دست به پخش شیرینی در میان شهروندان دگیر زده و این پیروزی بزرگ را به یکدیگر تبریک گفته اند.

همچنین بود که ساعت 9 شامگاه گذشته، شهروندان برای ابراز شادی و خوشحالی نسبت به آزادی کوبانی در تفرجگاه زریبار تجمعی برگزار کنند، اما به دلیل فضای امنیتی مریوان و حضور نیروهای امنیتی و نظامی این تجمع برگزار نشد.

گفته می وشد: نیروهای لباس شخصی از شهروندان درخواست کارت شناسایی و اقدام به متفرق کردن در اطراف دریاچه زریبار می‌کردند و تاکنون چندین درگیری میان شهروندان و نیروهای امنیتی روی داده است و در همین رابطه یک شهروند مریوانی به نام “جلال خویشکار” ٢٩ ساله توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شده است.

گفتنیست: روز دوشنبه 6 بهمن ماه و بعد از انتشار خبر آزادی شهر کوبانی از طریق خبرگزاریها، مردم در هر 4 بخش کُردستان و علل خصوص شهرهای گوناگوناگون 4 استان “ایلام، کرمانشاه، سنندج و آذربایجان غربی” این پیروزی را سرفرآزانه قلمداد کرده و به همین مناسبت دست به شادی و پایکوبی و پخش شیرینی زده اند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.