چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

تشدید فضای امنیتی و هجوم به شهروندان در سنندج

بعد از پیروزی مردم قهرمان کوبانی و شکست نیروهای داعش، در شهرهای گوناگون کُردستان به همین مناسبت تجمعاتی برای ابراز شادی و پایکوبی از این پیروزی برگذار گردید، که این تجمعات از طرف نیروهای امنیتی و انتظامی مورد یورش قرار گرفتند.

بنا به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست”، ساعت 5 عصر روز گذشته تا ساعت 8 شب در “میدان گاز” شهر سنندج که قرار بود ساکنان شهر و بویژه جوانان برای ابراز شادی و پایکوبی به مناسبت پیروزی مردم مبارز شهر کوبانی علیه نیروهای داعش در أنجا تجمع کنند، قدم به قدم نیروهای امنیتی و انتظامی مستقر شده بوند.

گفته می شود، طی این مدت با هر گونه تجمع شهروندان و توقف اتومبیل برخورد صورت گرفته و بعد از پراکنده ساختن مردم، این نیروها نیز مکان را ترک کرده و تنها تعداد اندکی از آنان در آنجا باقی مانده اند.

پس از ترک مکان توسط نیروهای حکومتی، حوالی ساعت 10 و 30 دقیقه شب برای بار دیگر مرىم سنندج به میدان گاز روی آورده و این میدان شاهد حزور تعداد کثیری از جوانان بوده و به دلیل اینکه نیروهای امنیتی و انتظامی احساس می کنند کنترل جمعیت از دستشان خارج می شود، راههای منتهی به میدان “شورا” و میدان “کوهنورد” را مسدود کرده اند.

یکی از حضار به “زاگرُس پُست” اعلام کرد: شهروندان به ناچار و به دلیل فشار نیروهای مستقر در آنجا، این مکان را ترک و به پارک کودک روی می آورند و تعدادشان نیز بیش از 2 هزار اتمبیل برآورد شده است.

این خبر همچنین می افزاید: ساعت 11 و 30 دقیقه شب میدان “اقبال” به میزان قابل ملاحظه ای شلوغ گشته و هر اتومبیلی که راهنماهایش روشن بوده و بوق اش به صدا در آمده است، از طرف نیروهای حکومتی مورد هجوم قرار گرفته و آینه هایشان شکسته شده است.

در نهایت مسیر رسیدن به میدان اقبال نیز از طرف نیروهای امنیتی مسدود شده و ساعت 12 شب کم کم این مکان نیز از جانب شهروندان خلوت گشته است، اما اجازه تصویربرداری و عکسبرداری از آنان صلب شده است.

جای یادآوریست: بعد از یورش نیروهای گروه دولت اسلامی ملقب به (داعش) به شهر کوبانی در کُردستان سوریه, موج وسیعی از اعتراض به این یورش و ابراز پشتیبانی با مردم کوبانی در شهرهای گوناگون کُردستان و ایران آغاز شده و در نهایت نیز دهها تن از فعالین مدنی از طرف دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی احضار و دستگیر شده و تا کنون از سرنوشت تعداد از آنان خبری در دستررس نیست.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.