در مقابل آزادی 2 تن 21 تن دیگر در ایران اعدام شدند

بعد از گذشت 7 روز از بهمن ماه 21 تن در ایران اعدام شدند و 2 تن دیگر نیز به دلیل بخشودن شکایت هایشان از اعدام نجات یافتند.

گزارش ها در این رابطه حاکی از آن است: 2 تن به اتهام قاچاق مواد مخد به نام های “میلاد_ز و علیرضا الف” سپیده دم روز یکشنبه هفته جاری از طرف دادگاه جمهوری اسلامی در شهر اراک اعدام شدند. همزمان صبح روز دوشنبه در زندان عادل آباد شیرا. یک نفر به نام “مرتضی قربانی” به اتهام سرقت مسلاحنه به جوخه دار سپرده شد.

در همین حال 3 تن دیگر در زندان شهر همدان به اتهام تجاوز به عنف اعدام شده و 3 تن دیگر نیز روز یکشنبه 5 بهمن ماه به نام های “محمد شهریاری, ابراهیم ابراهیمی و رحمت مختاری” به دلیل قاچاق مواد مخدر اعدام شدند.

در مقابل این اعدام ها نیز یک شهروند اهل شهر استان ارومیه به نام “س_ت” به دلیل انجام قتل از پای طناب اعدام نجات یافت و بخشیده شد و همچنین یک تن دیگر نیز در استان گلستان 29 ساله به نام “ب_ی” که به اتهام قتل عمدی به اعدام محکوم شده بود, به دلیل رضایت ولی دم از اعدام نجات یافت>

این در حالیست که طی 4 روز نخست بهمن ماه و در روز چهارشنبه اول بهمن ماه, 3 تن به نام های “حامد” فرزند رحیم، “سیاوش” فرزند پناهعلی و “علی” فرزند ابراهیم به اتهام تجاوز به عنف در ملاء عام و از طرف دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی بدار آویخته شدند.

در همان روز 2 زندانی کُرد به نام های “نورالدین سعیدی” ٣٥ ساله فرزند ابراهیم در زندان ارومیه به اتهام قاچاق مواد مخدر و “سلیمان احمدنژاد” فرزند حسین به همان اتهام و در زندان مرکزی اصفهان به دار آویخته شد.

شایان ذکر است: طی ماه گذشتی (دیماه) نیز حداقل 70 تن از شهروندان ایرانی و ازجمله 15 شهروند کُرد در زندان های جمهوری اسلامی و از جانب دستگاه قضایی و امنیتی اعدام شدند و کارشناسان مسائل اجتماعی و فعالین عرصه حقوق بشر بر این باورند که این اعدام ها به دلیل زهر چشم گرفتن از شهروندان ایرانی از طرف حکومت صورت می پذیرد و همچنین تاکید می کنند، که این اعدام ها باعث کاهش جرم و جنایت در این کشور نشده است.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.