چوار شه‌ممه‌ 27 ئازار 2024

ضبط و جریمه کردن چند کاسبکار دیگر کُرد به میزان صدها میلیون تومان

اموال یک کاسبکار بیجاری به میزان 150 میلیون تومان از طرف نیروهای جمهوری اسلامی ضبط و همچنین در 2 پرونده جداگانه در شهرهای میاندآب و سلماس به 95 میلیون و 400 هزار تومان جریمه شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی شهر بیجار استان کُردستان گفت: نیروهای انتظامی یک محموله 150 میلیون تومان البسه و لوازم آرایشی بهداشتی را ضبط کرده اند.
این محموله شامل 21 هزار و 379 توب انواع البسه و 4 هزار قلم لوازم آرایشی بهداشتی بوده و در یک دستگاه کامیون بارگیری شده بود، از طرف نیروهای جمهوری اسلامی شناسایی و توقیف شد.
همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از کشف 173 دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت کاسبکاران در قالب این پرونده خبر داد و افزود: با رسیدگی به این پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم در میاندوآب با توجه به دفاعیات بلا وجه متهم،‌ وی به پرداخت 53 میلیون 200 هزار تومان جریمه نقدی به نفع دولت محکوم شد.
او همچنین در مورد ضبط 132 دست مانتو و شلوار خارجی در شهرستان سلماس، گفت: با رسیدگی به این پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم کالا و ارز تعزیرات حکومتی سلماس،‌ ضمن ضبط البسه مکشوفه، متهم به پرداخت 42 میلیون و 238 هزار تومان جریمه نقدی به نفع دولت محکوم شد.
فرمانده نیروی انتظامی شهر سردشت نیز اعلام کرد: امسال 12 هزار و 500 لیتر سوخت در سردشت کشف شده است.
وی با بیان اینکه در این راستا به کاسبکاران برخورد شدیدی صورت گرفته، می افزاید: امسال 88 دستگاه خودرو کشف و توقیف و 51 دستگاه خودرو نیز مصادره شده است.
قابل ذکر است، به دلیل فقر و بیکاری تعداد زیادی از مردم کُردستان و مابقی استان های مرزنشین ایران به اشغال کاذب همچون قاچاق وسائل غیرقانونی مشغول می باشند و تنها دلیل این کار نیز امرار معاش خویش و خانواده هایشان می باشد، که هر روزه از طرف نیروهای جمهوری اسلامی مورد یورش قرار می گیرند و به مثابه آن متحمل زیان های جانی و مادی فرآوانی می شوند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.