یک روحانی تندرو کُرد از زندان نروژ آزاد شد

مەلا كرێكار (ملا کارگر) امیر پیشین “انصار الاسلام” صبح امروز 5 بهمن ماه از زندان زندان آزاد شد.

نجم الدین فرج مشهور به (مەلا كرێكار) 27 اسفند 1390 خورشیدی دادگاه بدوی اسلو حکم 6 سال زندان را بر وی تحمیل کردند اما بعدا و از طرف دادگاه تجدید نظر نروژ این حکم به 2 سال و 10 ماه کاهش پیدا کرد.

مەلا كرێكار امير “انصار الاسلام” بود که 14 سال پیش به دلیل نشعاب در جنبش اتحاد اسلامی تشکیل شد و در منطقه “اورامان” و علل خصوص “بیاره” حمکرانی می کرد.

پایگاه دوربین, که به جریان مەلا كرێكار نزدیک می باشد اعلام کرد: این ملا تندرو امروز از زندان کنگسوینگر به شهر اسلو انتقال یافته است.

مدتی پیش در مورد آزادی مەلا كرێكار یک تحلیلگر سیاسی در اقلیم کردستان_عراق به “زاگرُس پُست” اعلام کرد, مەلا كرێكار رهبر گروهی تروریستی بوده و چندین جنایت علیه بشریت انجام داده. بازگشت وی خیانت به خون تمامی پیشمرگهای اتحادیه میهنی کُردستان است که در روستای ” خێڵی حەمە” (ایل محمد) به صورت غیر انسانی قصابی شدند.

مەلا كرێكار که نام کامل وی نجم الدین محمد می باشد و طی سالیان طولانی در مساجد شهر سلیمانیه با خواندن ختبه های تند جوانان را برای انجام فعالیت های خشونتبار تشویق می کرد.

مەلا كرێكار رهبر گروه تروریستی انصار الاسلام است که این گروه اواخر شهریور ماه سال 1379 خورشیدی به روستای ” خێڵی حەمە” در نزدیکی شهر حلبچه در یورش برده و طی این حمله 42 پیشمرگ اتحادیه میهنی کُردستان کشته و جنازه تعدادی از این پیشمرگها مورد خشونت زد بشری این اسلامگرایان قرار گرفته شد و سر و چشم و بینی و گوش آنان از تنشان جدا شده بود.

همچین مەلا كرێكار طی سالیانی که در زندان نروژ بسر می برد فتوای افراطگرایی علیه کُرد و مسئولان و روشنفکران کُرد را صادر کرده بود.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.