پێنج شه‌ممه‌ 14 ئازار 2024

ضبط 14 هزار لیتر سوخت و بازداشت 10 کاسبکار کُرد

نیروهای بسیج جمهوری اسلامی در شهر اسلام آباد غرب از توابع استان کرمانشاه ۱۴ هزار لیتر سوخت کاسبکاران کُرد را ضبط کردند.

 به گزارش سایت حکومتی مهر، نیروهای بسیج در شهرستاسلام آباد غرب، چهارشنبه اول بهمن ماه از ضبط 14 هزار لیتر نفت و گازوئیل کاسبکاران خبر دادند.

فرمانده بسیج سپاه اسلام آبادغرب در این خصوص اظهار داشت: 7 خودرو نیسان حامل این مقدار سوخت با ۱۰ نفر سرنشین که قصد قاچاق سوخت نفت سفید و گازوئیل از مسیرهای فرعی روستاهای چنگور – چنار به منطقه ثلاث باباجانی و نهایتا” ارسال محموله به خارج از مرز ایران را داشتند توسط نیروهای عملیاتی بسیج  مورد بازرسی قرار گرفته و متوقف شده و خودروها به همراه سرنشینان پس از توقیف جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی و امنیتی تحویل شده اند.

همچنین روز جمعه 3 بهمن فرمانده نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی در استان “آذربایجان غربی” اعلام کرد: در شهر “بوکان” یک تن و 375 هزار کیلوگرم “گردو” و 480 عدد “چراغ قوه” به قیمت 70 میلیون تومان توسط این نیروها ضبط شده و در همین رابطه نیز 2 کاسبکار دستگیر شده اند.

در خبر دیگری مدیرکل تعزیرات استان آذربایجان اعلام کرد: در انجام دادگاهی کردن کاسبکاران در 2 پرونده جداگانه به دلیل حمل 7 تن “گردو” در شهر “مهاباد” صاحبان این محموله به 170 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده اند.

همچنین طی هفته گذشته و در 7 پرونده جداگانه کاسبکاران کُرد در شهرهای “سلماس، سردشت و مهاباد” به دلیل حمل “دام ، نقره ، لامپ کم مصرف ، چسب طبی برای کمر ، گوشی موبایل” به 390 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بودند.

قابل ذکر است، به دلیل فقر و بیکاری تعداد زیادی از مردم کُردستان و مابقی استان های مرزنشین ایران به اشغال کاذب همچون قاچاق وسائل غیرقانونی مشغول می باشند و تنها دلیل این کار نیز امرار معاش خویش و خانواده هایشان می باشد، که هر روزه از طرف نیروهای جمهوری اسلامی مورد یورش قرار می گیرند و به مثابه آن متحمل زیان های جانی و مادی فرآوانی می شوند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.