چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

۴۰ کارگر دائمی معدن طلای آق دره تکاب اخراج شدند

بدنبال تعدیل ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی معدن طلای آق شهر تکاب دره در «دی» ماه، روزپیش (یکم بهمن ماه) نیز شرکت پیمانکاری «پویا زرکان» از ورود۴۰ نفر دیگر از کارگر دائمی این واحد معدنی ممانعت کرد.

۴۰ کارگر پیمانی معدن «طلای آق‌دره» واقع در استان آذربایجان غربی دیروز (یکم بهمن) به دلیل «عدم نیاز کارفرما به کار آنان» اخراج شدند.

بنا به گزارش سایت حکومتی ایلنا در معدن طلای آق‌دره امروز به ایلنا گفته‌اند پس از بیکاری ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی معدن طلای آق دره در دی ماه که به اعتراض کارگران منجر شد، روز یکم بهمن ماه شرکت پیمانکاری «پویا زرکان» از ورود ۴۰ کارگر دائمی به این واحد معدنی جلوگیری کرده است.

بنا بر اظهارات کارگران، اخراج بی‌سابقه این تعداد نیروی کار دائمی در معدن طلای آق دره با حضور تعدادی از مدیران رده بالای معدن انجام شده است.

منابع خبری ما با اشاره به تفاوت نوع کار 40 کارگری که دیروز اخراج شده‌اند با 350 کارگر فصلی این معدن که ماه گذشته اخراج شده بودند توضیح دادند: پس از خروج کارگران فصلی از معدن، حدود ۲۵۰ نفر از کارگران که عموما کارگران فنی، نگهبانان و رانندگان ماشین‌های راه سازی همانند لودر وبولدزر هستند در فصل سرما باقی می‌مانند و به کار آماده‌سازی معدن برای سال آینده و زمان بازگشت به کار کارگران فصلی مشغول می‌شوند. کارگرانی که دیروز اخراج شده‌اند از همین نیروهای دائمی بودند. اخراج شدگان از هشت تا ۱۲ سال سابقه کار داشته‌اند.

کارفرما به کارگران دائمی اخراجی گفته است همچون کارگران فصلی با آغاز فصل بهار (۱۵ فروردین) دوباره به کارشان باز می‌گردند اما هیچ تضمینی برای بازگشت به کار آنان از سوی پیمانکار وجود ندارد.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.