چوار شه‌ممه‌ 24 نیسان 2024

پنتاگون: نیروهای پیشمرگه 700 کیلومتر مربع را از چنگ داعش آزاد کردند

وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید، از زمان آغاز حملات هوایی ائتلاف به رهبری آن کشور و حملات زمینی نیروهای نظامی عراقی، طی پنج ماه گذشته، گروه «حکومت اسلامی» تنها یک درصد از مناطقی را که اشغال کرده بود از دست داده است و آن هم از طرف نیروهای پیشمرگه کُردستان آزاد شده است.

جان کیربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: طی زمانی که حملات هوایی و زمینی آغاز شده و شدت گرفته است، پیشمرگه‌های کُرد ۷۰۰ کیلومتر مربع از مناطق -عمدتا در شمال- را از کنترل نیروهای حکومت اسلامی خارج کرده‌اند.

بنا بر آمار نیروهای ائتلاف جهانی نزدیک به ۲ هزار حمله هوایی در عراق و سوریه علیه (داعش) انجام داده‌اند که ۱۶۰۰ حمله به دست نیروهای آمریکایی انجام شده است.

کیربی همچنین گفت: داعش اکنون دارای 20 تا 30 هزار نیرو می باشد و در آینده نیز 12 گُردان به ارتش عراق افزوده می شود و در این میان 2 گُردان سهم نیروهای کُرد می باشد.

وی همچنین می افزاید: اکنون ۵۵ هزار کیلومتر مربع از خاک عراق همچنان در دست این گروه است و دولت مرکزی تنها ۷۷ هزار و پیش‌مرگه‌های کُرد هم۵۶ هزار کیلومتر مربع را تحت کنترل دارند.

لازم به ذکر است: طی درگیریهای 2 روز گذشته حداقل 50 تن از نیروهای داعش گشته شده و 15 تن از نیروهای پیشمرگ نیز جانباخته اند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.