چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

بدهی بانکی برای شهروندان ساکن “دیواندره” مشکل ساز شده است

اهالی شهر “دیواندره” از توابع استان کُردستان(سنه) وام های بسیاری از بانک ها دریافت کرده و برای پرداخت کردن وام های خود دچار مشکلات عدیدی شده اند.

بنا به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست” شهروندان ساکن “دیواندره” وام های بسیاری از بانک دریافت کرده و اکنون برای پرداخت این وام و بدهی های بانکی دچار مشکلات فرآوانی شده و به دلیل وخیم بودن وضعیت اقتصادی و شکست پروژه های کاری مشکلات جددی سد راهان شده است.

یکی از ساکنین این شهر که خودش نیز دهها میلیون وام کارآفرینی دریافت کرده است، می گوید: مدت 2 سال است برای پرداخت قست وام خود دچار مشکل شده و هر روزه سود این وام ها افزوده می شود.

این شهروند ضمن اینکه ازمیزان وام های حکومتی در بین ساکنین شهر “دیواندره” ابراز بی اطلاعی کرده است، می افزاید: وضعیت اقتصادی شهروندان به شکلیست، که در اماکن عمومی زمانی که شهروندان درو همچدیگر جمع می شوند و در مورد مسائل روز تبادل نظر می کنند، به صورت مداوم از مشکلات گوناگون خود سخن به میان می آورند و وخامت وضعیت اقتصادی و بدهی های بانکی آنان نیز یکی از مشکلات بزرگ این شهر قلمداد می شود و مردم از دست قست های وامی خود می نالند.

گفتنیست: به دلیل بحران اقتصادی ایران بعد از اخذ تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی علیه تداوم برنامه مشکوک اتمی این کشور، مشکلات شهروندان و عللخصوص شاخص های اقتصادی خانوارهای ایرانی یکی از پدیده های جامعه ایران محصوب می شود، که به میزان قابل ملاحظه ای در میان شهروندان افزایش یافته و هزاران نفر از شهروندان این کشور و عللخصوص در کُردستان به دلیل بدهی های هنگفت اکنون در زندان بسر می برند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.