کشته شدن دهها راس حیوان بارکش کاسبکاران کُرد

در مدت روزهای اخیر دهها راس حیوان بارکش کاسبکاران کُرد در مرز مابین کٌردستان ایرن و عراق توسط نیروهای جمهور اسلامی کشته شده اند.

بنا به گزارش رسیده به “زاگرُس پُست” طی روزهای اخیر حداقل 60 راس از حیوانات بارکش کاسبکاران کُرد از طرف نیروهای جمهوری اسلامی در مرز “سران بند” در شهر “بانه” مورد حمله مسلحانه قرار گرفته و کشته شده اند.

در همین رابطه گفته می شود: اعضا “پژاک” در این منطقه به صورت اجباری و مستمر و روزانه از کاسبکاران 300 هزار تومان پول دریافت کرده و این مسئله فشار زیادی بر کاسبکاران و کولبران کُرد وارد کرده است.

همچنین خبرهای دیگر حاکی از آن است: که در مابین روستاهای “لالان” و “کانی سالار” به دلیل افتادن یک کولبر به نام “یاسر میران” 20 ساله و فرزند عبدالله به داخل آب رود “زمکان” افتاده و جانیش را از دست داده است.

یان جوان کُرد روز شنبه 27 دیماه به داخل رود زمکان افتاده و یک روز بعد به کمک مردم حلبجه و (بانه وریی امامی) جنازه وی پیدا شده است.

شایان ذکر است: کمتر روزی است, که کاسبکاران و کولبران کُرد در مرزهای گوناگون کُردستان مورد هدف نیروهای نظامی جمهوری اسلامی قرار نگیرند و به همین دلیل جان و ثروت و سامان خود را از دست ندهند.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.