چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

4 شهروند اهل اقلیم کُردستان_عراق در زندان “مهاباد” بسر می برند

یک فعال مدنی کُرد می گوید: 4 شهروند اهل اقلیم کُردستان_عراق در زندانی “مهاباد” کُردستان ایران بسر می برند و از طرف جمهوری اسلامی به اتهام جاسوسی برای احزاب “اتحادیه میهنی کُردستان و حزب دمکرات کُردستان عراق” دستگیر شده و در این خصوص نیز سند و ویدیو کافی در دسترس می باشد.

بعد از نشست این فعال مدنی با هیات حقوق بشر در پارلمان اقلیم کُردستان_عراق, این هایت دستور پیگری این کیس را صادر کرده و اعلام می دارد, که تا بازدید از این زندان پیش می رود. اما نماینده اقلیم کُردستان_عراق در تهران از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرده است.

“یوسف رحمانی پور” عضو کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به سایت “هاولاتی” گفته است: طی چند ماه گذشته با مستنادی که در این رابطه در دست دارد در راه سلیمانیه و اربیل می باشد, تا شاید پارلمان و حکومت اقلیم کُردستان_عراق تحقیقاتی در مورد این کیس انجام دهنند.

وی که از سال 1387 تا 1393 خورشیدی را در زندان “ارومیه” به اتهام به مقدسات در زندان بوده است, در پی آن است تا اقلیم کُردستان را وادارد پیگردهای قانونی را در مورد وضعیت این شهروندان در پیش گیرد, که به اتهام جاسوسی برای “اتحادیه میهنی کُردستان و حزب دمکرات کُردستان عراق” دستگیر شده اند.

یوسف رحمانی پور همچنین می گوید: این زندانیان اهل اقلیم کُردستان را در زندان ارومیه ملاقات کرده و پیام آنها برای حکومت اقلیم کُردستان_عراق این است, که به یاری آنها بشتابند و به گفته وی وضعیت این زندانیان بسیار وخیم می باشد.

رحمانی پور می گوید: سند و ویدیو و عکس و نوشته های کافی در این رابطه دارد و این مستندات را به هایت حقوق بشر پارلمان اقلیم کُردستان تقدیم کرده است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.