سێ شه‌ممه‌ 23 نیسان 2024

بازداشت 5 شهروند کُرد دیگر توسط نیروهای جمهوری اسلامی

به مدت 12 روز است اداره اطلاعات رژیم ایران در شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه, به دلایلی نامعلوم و بدون دلایل قانونی 5 شهروند کرد را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌ است.

بنا به سایت فرات نیوز 12 روز پیش مأموران اداره اطلاعات رژیم ایران در شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه به دلایلی نامعلوم و غیرقانونی, 5 تن از شهروندان کُرد را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند.

تاکنون اداره اطلاعات در مورد سرنوشت آن شهروندان پاسخی شفاف به خانواده‌های آنها نداده است وخانواده‌های آنها بدنبال پیگیری وضعیت فرزندان خود هستند.

گفته می شود: نام دو تن از شهروندان بازداشت‌شده «امیر سبحانی», هنرمند و خواننده کرد و «وهاب چراغی» اهل شهر جوانرود است, اما به اسامی سه شهروند بازداشتی دیگر که اهل روستای «تازآباد» از توابع جوانرود هستند, اشاره نشده است.

لازم به یادآوریست: روز جمعه 26 دیماه نیز 12 تن از شهروندان اهل شهر “مهاباد” بدون هیچ دلیل خاصی از طرف نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و ضمن پیگری خانواده آنان برای آزاد کردنشان, همچنان در بازداشت بسر می برند.

گفتنیست: طی چند ماه اخیر و در موج جدید بازداشت ها در کُردستان حداقل 50 تن از شهروندان و فعالین عرصه های گوناگون در کُردستان از طرف نیورهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی احضار و بازداشت شده و تاکنون از سرنوشت تعدادی از آنان هیچ خبری در دسترس نمی باشد.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.