چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

وجود 15 هزار کارتن خواب ازجمله 3 هزار زن در سطح تهران

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به وجود بیش از ۳ هزار کارتن‌خواب زن در تهران، از فراهم شدن مقدمات تاسیس نخستین گرمخانه زنان در تهران خبر داد و خواستار همکاری نمایندگان مجلس برای مرتفع شدن مشکلات قانونی آن شد.

امروز سه شنبه 30 دیماه “رحمت الله حافظی” همچنین اظهار داشت: در حال حاضر و بر مبنای آماری که شهردار تهران از تعداد کارتن‌خواب‌های این شهر ارائه دادند، چیزی در حدود 15 هزار کارتن‌خواب در شهر تهران وجود دارد؛ و از این رو به نظر می‌رسد که زنان کارتن‌خواب نیز در این میان، 20 تا 25 درصد کارتن‌خواب‌های شهر تهران را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین می گوید: با فرآرسیدن فصل سرما زنان بیش از مردان آسیب پذیرتر می شوند و به همین دلیل لازم است گرمخانه های متناسبی برای این زنان کارتن خواب فرآهم آید.

حافظی در میانه گفته هایش, از اعضای مجلس جمهوری اسلامی خواستار شد تا برای این معضل چاره جوی کرده و به این وضعیت خاتمه دهند.

قابل یادآوریست: کارتن خواب بودن یکی از مشکلات و معضلات اجتماعی بزرگ در جامعه ایران و عللخصوص در شهرهای بزرگ همچون تهران می باشد, که در پی آن دهها مشکل و معضل دیگر اجتماعی همچون “تن فروشی, اعتیاد به مواد مخدر و همچنین مبتلا شدن به امراض کشنده همچون ایدز” را در پی دارد و اصلی ترین دلیل افزایش این معضلات نیز, بیکاری و فقر شهروندان این کشور می باشد.

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.