چوار شه‌ممه‌ 17 نیسان 2024

از بی امکاناتی 80% مدارس”ماکو”تا گازگرفتگی دانش آموزان در”بیجار”

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: بیش از ۸۰ درصد مدارس منطقه آزاد ماکو نیاز به تجهیز، تعمیر و بازسازی دارد.

حسین فروزان در مصاحبه با خبرگزاریها با اشاره به وضعیت مدارس منطقه آزاد تجاری ماکو اظهار داشت: در منطقه آزاد تجاری ماکو 437 مدرسه وجود دارد که هیچ کدام وضعیت مطلوبی نداشته و بیش از 80 درصد مدارس نیاز به تعمیر اساسی دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو افزود: درا‌ین‌باره امسال 4 میلیارد تومان برای تعمیر مدارس و بازسازی سیستم گرمایشی و سرویس‌های بهداشتی شهرستان‌های شوط، پلدشت و ماکو، توسط منطقه آزاد و 2 میلیارد تومان نیز از سوی وزارت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس در نظر گرفته شده است.

فروزان تصریح کرد: برای هر کدام از شهرستان‌های شوط، پلدشت و ماکو به طور جداگانه 800 میلیون تومان جهت هزینه‌کرد در مسائل جاری آنها اختصاص می‌یابد.

در خبر دیگری آمده است: درپی بروز مشکل در دودکش بخاری یکی از مدارس مقطع متوسطه در بیجار، نُه دانش‌آموز راهی بیمارستان شدند.

این حادثه صبح امروز در  یکی از دبیرستان‌های پسرانه مقطع متوسطه اول شهرستان بیجار رخ داده است.

یکی از مقامات اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش “ناقص بودن دودکش” یکی از بخاری‌های سالن ورزشی را عامل گازگرفتگی عنوان کرده می گوید: “دانش‌آموزان پس از یک ساعت بستری و مداوا مرخص شدند”.

گفتنیست: تعداد کثیری از مدارس شهرهای کردستان ایران در وضعیت نامطلوبی می باشند و این درحالیست, که هر ساله ضمن فشار بر محصلین و خانواده های آنان مقادیری زیادی پول از آنها برای مدارس دریافت می شود و در همین رابطه نیز حدود 500 دانش آموز در شهر “پیرانشهر” به دلیل فقر و بحران اقتصادی خانواده هایشان از ادامه تحصیل محروم می شوند.

 

 

 

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلیکترۆنییەکەت بڵاوناکرێتەوە. خانە پێویستەکان دەستنیشانکراون بە *

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.