سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

سالانه 155 هزار مورد طلاق در ایران صورت می پذیرد

  معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از رخ دادن سالانه 155 هزار طلاق در در کشور خبر داد.

بنا به‌ اظهارات محمد اسلامی 60 درصد افرادی که طلاق می گیرند ، زنان کمتر از 30 سال هستند و این به آن معنا است که سالانه 93 هزار زن طلاق گرفته کمتر از 30 سال وارد جامعه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: حدود 12 میلیون نفر بالای 18 سال در کشور در آستانه ازدواج قرار دارند که ازدواج آنان به تاخیر افتاده‌ است و اگر افراد بالای 15 سال را نیز به این آمار اضافه کنیم، تعداد افراد در آستانه ازدواج خیلی بیشتر می شود.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: جامعه به هر دلیلی دارد از مسیر ازدواج به موقع فاصله می گیرد و اگر ازدواج به تاخیر بیفتد موجب ایجاد آسیب های فردی، خانوادگی و اجتماعی می شود.

وی در ادامه به تشریح دلایل افزایش سن ازدواج در کشور اشاره کرد و بالارفتن توقعات، مهریه های سنگین، ازدواج های پرهزینه، فاصله فرهنگی خانواده ها، بالارفتن تحصیلات فرزندان، آزادی بیش از حد جوانان، بیکاری و نداشتن مسکن را از جمله این علل برشمرد.

گفتنیست: استان های کُردستان ایران بیشترین آمار معضلات و مشکلات اجتماعی را دارا می باشند و برای مثال آمارها نشان می دهد, که تنها از لحاظ آمار طلاق استان کُردستان (سنه) در وضعیت بسیار بحرانی است.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.