سێ شه‌ممه‌ 26 ئازار 2024

دستگیری بیش از 5 هزار سارق در استان “كرمانشاه”

در 9 ماه امسال بیش از 5 هزار سارق در استان “كرمانشاه” دستگیر شده‌اند.

سرهنگ برزو محمدی، معاون عملیات نیروی انتظامی استان “كرمانشاه” ضمن اعلام اینکه‌ در 9 ماه امسال بیش از 5 هزار سارق در کرماشان دستگیر شده‌اند، از کاهش 13 درصدی سرقت در استان در این مدت نسبت به‌ سال گذشته‌ خبر داده‌ است.
بنا به‌ اظهارات وی بیشتر سرقت‌های در این مدت سرقت بانک، طلافروشی، مغازه، منزل، خودرو، موتورسیکلت، کیف‌قاپی، سرقت احشام، جیب‌بری و سرقت لوازم اتومبیل بوده‌اند.
معاون عملیات نیروی انتظامی استان كرمانشاه همچنین از دستگیری 5034 سارق طی این مدت خبر داد و اظهار کرد: میزان دستگیری سارقان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.
طی روزهای اخیر نیز فرمانده انتظامی استان ايلام با اشاره به کشف يک هزار مورد سرقت در 9 ماهه ابتدای امسال گفت: که‌ براساس آمارهای موجود کشف سرقت در استان بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته است.
این مقام مسئول گفت: یکی از دغدغه های پلیس در شهرستان ها و مناطق روستایی و عشایر نشین سرقت احشام است که با تلاش های صورت گرفته تعداد ۷۰ مورد از این سرقت ها در نه ماهه ابتدای امسال کشف شده است.
از سوی دیگر مقامات دولتی و کارشناسان اجتماعی از رابطه‌ی تنگاتنگ بیکاری و سرقت سخن به‌ میان آورده‌ و می‌گوید بیکاری عاملی بیش از 70 درصد سرقت‌ها در ایران است.
چندی پیش سرهنگ مالک ولی زاده، فرمانده نیروی انتظامی ارومیه اعلام کرد که‌ 68درصد سارقان این استان را بیکاران تشکیل می‌دهند.
وی با اعلام اینکه‌ 75درصد سارقین دستگیر شده معتاد هستند و 68 درصد آنهابیکاران جامعه را تشکیل می‌هند، گفته‌ بود 63درصد آنها بعد از آزادی از زندان به دلیل بی اعتمادی مردم دوباره به سرقت روی می‌آورند.

بابەتی هاوپۆل

ماموستا ابراهیم سلیمی به سه سال حبس محکوم شد

ماموستا ابراهیم سلیمی، امام جمعه مسجد “چهار یار نبی” پیرانشهر توسط دادگاه ویژه روحانیت ارومیه …

وەڵامێک بنووسە

پۆستی ئەلکترۆنیکەت بڵاو ناکرێتەوە .

ئەم ماڵپەڕە لە ئەکیسمێت بۆ کەمکردنەوەی هەرزە واڵە و سپام سوود دەگڕێ. فێربە چۆن زانیاری بۆچونەکانت ڕێکدەخرێت.